En kort liten förklaring!

Jag såg just att Sofie, Birkas ägare, undrade varför vi stulit Catchy! Eller, stulit och stulit... vi övertalade mamma genom att tjata hål i huvudet på henne, och till slut gav hon med sig!
Såhär är det: vi ska ha Catchy hos oss i Alvesta i Småland tills i slutet på Januari, då min kära moder kommer ner och hämtar henne och passar på att säga grattis till mig då jag råkar fylla år i samma veva. Hon påstår att hon kommer ner för att fira mig, men jag tror att det är ett svepskäl för att få tillbaka hunden ;-)

Anledningarna till att Catchy är här är helt enkelt dessa:
1. Bonita är så fruktansvärt mammakär att hon är jobbig att hantera, så hon ska bli lite "avvand" och lära sig att vara själv. Och med bara en hund i huset får både mamma och syrran gott om tid att fostra det lilla söta kräket, något som de till och från glömt bort. Det är så lätt att glömma grundträningen när man redan har en stor, lydig och duktig hund också, det blir lätt att man bara lullar lite när man är ute med dem bägge. Och vilken stressad människa går ut två gånger, bara för att få isär hundarna? Bonita behöver helt enkelt få lite tid, tyckte vi, så vi stal Catchy.

Det andra skälet är att jag saknar henne så otroligt mycket, och eftersom Catchy alltid har varit mest "min" hund, tyckte mamma att det var rättvist att ha lite delad vårdnad nu när jag bor så att jag har möjlighet till det. Tidigare bodde jag på 10 kvadratmeter i ett studentrum, så det var lite omöjligt. Nu har vi en mysig två med gott om plats för vovven.

Så det är väl mest därför Catchy är här just nu. :) Hur kan jag varit så dum att jag missat att förklara detta tidigare?

Och förresten, använder du ocksån designtallrikar till dina djur? ;-) Eller, design och design... 25 spänn styck på Klädkällarn i Göteborg.

Djurmat

Och JA, Catchys vattenskål är en kastull tills vidare ;-)

Närbild :-)

Och det är så sött! Catchy sätter eller lägger sig gärna nära min datastol.

Catchy vill ligga nära matte.

Gandalf spanar på Catchy!

Och förresten har även Gandalf fått ett nytt favoritställe att hänga på...

Gandalfs nya plats

Med utsikt över hela kungariket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0