Julhelgen

Jaha då var julen över för i år, och jag ber om ursäkt för torkan på bloggen. Men ingen har väl haft tid att kika in här, kan jag tro? De allra flesta har väl öppnat julklappar, lagat god mat och njutit av sina vänners och familjers sällskap. Det hoppas jag att ni har, i varje fall.

Här har det varit livat över julhelgen. Och självklart har vi varit på mellandagsrean i år och kikat en del. Men framförallt har vi varit hemma, spelat kort och traskat i snön med vovvarna. Lady och Bonita har invigt varenda snödriva i sina brottningsmatcher. Och när småglinen blir för jobbiga har Catchy gått emellan. Hon har förresten gått ner ett par kilo - hon kanske är den enda som lyckas med det under julen?

Varken jag eller min mamma har julledigt från studierna, och mamma lämnade in sin C-uppsats om slöjdämnet dagen innan nyår. Så det har inte bara varit skoj här hemma. Även om vår katt tycker det, för hon och mammas lillkatt (Pixie, sex månader) har härjat runt och bland annat lekt i julgranen. Lady försökte också med det, men efter utskällningen föredrog hon sin julklapp, ett robust märgben.

Jag har inget bildredigeringsprogram, men jag tänkte ändå bjuda på några bilder från julhelgen.

Julgranen i plast

Julgranen... som tur var en aning större än den rena tvätthögen... ;-)

Julbak

Julbaket innan julafton. :-) Mamma gör RIKTIGA lussekatter.



Julfirande

Några dagar senare, på julafton, innan julklappsöppningen. Catchy, som vanligt mitt i smeten.

Jag & pappas kamera

Jag, när jag testade pappas nya kamera.

Den sista julklappen

Mamma & hennes julklapp från oss. Och Lady, som ville stjäla snöret.

Nea & Gråtroll

Nea och Gråtroll


Så, mer blir det inte just nu. Jag hoppas på att få lite bilder av pappa, på när vi var ute på ängen och lekte med alla tre vovvarna. Och han har fler bilder tagna på julafton. Men vänta inte på det. Ha en härlig kväll, drick inte för mycket och beundra fyverkerierna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0