Julbak Tisdagen den 14 dec

Detta inlägg påbörjades ihgår men glömdes läggas upp. 

Min valp är sur på mig. Hon får inte bryta sig in i köket och äta upp de nybakade lusekatterna och pepparkakorna. det luktar såååå gott, och så får hon inte smaka! Matte är jättetaskig. Och valp nog att jag har ögon i nacken. För hur kan jag annars se att nosen börjar likna en mysloks när den närmar sig fatet med pepparkakor?

Och liten valp tycker inte att snön är lika rolig längre. Något har hänt med den. Den har fått en frusen yta, så det är lite läskigt att hoppa i den. När vi gick till ängen häromdagen vägrade Lady leka i snön. Hon följde den upptrampade vägen och såg olycklig ut så fort hon råkade avvika och hom på varför hon gått på stigen en stund. Det var nog lite läskigt när snön kändes hård för att sedan brista. Men nu börjhar det bli lite bättre igen. men jag tror att valp vill ha lite ny, fräsch snö att busa i. Jösses, vad hon älskar snön. Särskillt vill hon klättra i snödrivorna. :-]

Här kommer bilder från Julbaket med friidrottarna. Det är två år sedan nu, vart tar tiden vägen? Det blev väl fina kakor, Hm? Kakorna på sista bilden bakades av min underbara tränare Ingela... en kvinna med humor. Jag skulle dock inte vilja äta upp dem. :-)

Förra årets Julbak

Ingelas kakor

Mina egna pepparkakor blev mer normala. Eller, sötare, kanske. Jag har inag kort på dem, därför loade jag upp gamla kort som inspiration. Mne jag har bakat pepparkakssniglar och igelkottar. :-] Jag har älgar och hästar och dinosaurier också. Jag gillr mina udda pepparkaksformar! De är i varje fall barnvänligare...

Kommentarer
Postat av: Georg

Vilka tjusiga pepparkakor!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-15 @ 11:51:04
Postat av: Dan Brickman

Jag har redan tröttnat på pepparkakor.



Lussebullar däremot. Rejält med saffran på. DET är något jag aldrig kan tröttna på.

2010-12-15 @ 13:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0