Inspirationlöst

Jag har ingen inspiration eller lust att sätta mig med skolarbetet. Men jag har lust att måla, skriva, se på nån film, ta en varm dusch, krypa upp i soffan med hunden i mitt täcke, pärla några armband, städa lite här hemma, spela lite The sims... det är väl så man känner sig när man inte mår så bra. Istället för att göra något alls sitter jag och svävar bort framför olika hemsidor. Läser nyheterna 14-16 gånger i timmen. Byter nyhetssida. Läser någon blogg. Nyheter igen. Kollar om någon kommerntar dykt upp på Cannea, eller om jag fått fler bud på mina upplagda smycken på tradera. Så kollar jag m,ejlen, minst 26 gånger i timmen. Vem vet, något kul kan ju ha dykt upp? Det är exakt en vecka tills uppgiften ska lämnas in... plenty of time.

Igår jag var och Lady ute på äventyr. Vi åkte till Växjö sjukhus där jag röntgade ryggen och lungorna. Sedan åkte vi och hämtade ut mitt pass. Hon fick leka av sig i snön i en park. Sedan åkte vi hem igen. Jag har skadat en muskel vid ryggraden nere i svanken, och har haft fruktansvärt ont i en veckas tid. Nu ska jag gå på smärtstillande någon vecka, sedan blir det sjukgymnastik om det inte går över. Kul att ha ont i ryggen nmär man har en hundvalp som älskar snön och springer åt alla håll. Hon är mycket understimulerad nu, när jag inte kan leka med henne som förut. Men men, jag ska väl vara glad att jag inte brytit något. Eller skadat någon disk. vad har jag gjort? Jo, Lady drog till och jag halkade. Över en betingris. Inte att rekommendera.

Nu ligger det lilla livet i soffan och myser. Vi har haft en sovmorgon, en riktigt mysig sovmorgon. Hon kröp in under täcket och låg tätgt intill mig. Jag lade armen om henne och smekte hennes superlena bog. hur kan hon vara så silkeslen? Det finns inget bättre än att klappa henne där. Så varm och så go. Då och då fick jag en blöt kyss av henne. Att ha hund är underbart.

Det är ingen valpkurs nu i veckan, för intruktören skulle bort. Men jag har tränat stenhårt med det lilla jag kunnat. Mest ska lady vänta och stanna medan jag går iväg och kommer tillbaka. Eller så ska hon ha ögonkontakt med mig om hon går fot eller sitter framför mig. Hon är superduktig, men har så mycket energi att det inte riktigt räcker. Hon börjar bli trotsig också. Försöker stjäla mat ur handen på en när man tittar åt andra hållet. Man kan inte annat än att älska dem. :-P

I morgon ska vi in till Växjö igen. Danne har slut på linsvätska, och mina glasögon behöver justeras. Det hade varit skönt att fixa lite julklappsinköp till Dannes sida av släkten också. Min sida är i stort sett klar.  :-) Nu kom hunden och ville klappas. Jag fårt väl offra mig...
 

Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Jobbigt att ha ont. Hur kunde Lady dra omkull dig??

Har hon redan blivit så stor??



Det ska bli kul att se henne i jul. Jag kommer att jobba mycket runt jul men är ju ledig på dom viktigaste dagarna förstås :)

2010-12-03 @ 15:45:23
Postat av: Dan Brickman igen..

Naturligtvis blir det jättekul att se dig och Danne också... :-)))

2010-12-03 @ 15:46:01
Postat av: Annie Brickman

Det var jättelätt för henne! Is och snö i kombination med skor utan ordentliga räfflor under. Det var grishalt, och jag var inte beredd. :-) Om 20 kg rycker till oväntat åt något håll snubblar man till även i fint väder, fast då är det lättare att hålla sig på fötterna. Vi har ca 30cm snö och har haft det io nästan 2 veckor.

2010-12-03 @ 16:11:24
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0