Det var som 17...

Mamma, klaga inte på Catchys tio valpar. Jag läste precis om en tik som fick sjutton (17!!!) valpar. Och alla överlevde. Snacka om full rulle!

17 valpar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8281079.ab

Catchy och Bonita är inne i höglöp, men några valpar blir det inte. Däremot blir det Viktväktarna för vår hundmamma. Hon väger runt 43 (Om jag minns rätt?) och hennes normalvikt är ca 35. Det kan bli farligt. Så nu går hon på specialfoder, och ska på vägning med jämna mellanrum. Jag ska trösta henne med låååånga promenader då jag/vi kommer hem i jul.

Nu ska jag lyssna på några föreläsningar och fika på mina lätt vidbrända pepparklakor :-) Jag älskar lätt vidbrända pepparkakor!! Man har sina idéer ;-) Tur att man har olika smak. Och att det finns gott om "normala" pepparkakor till min sambo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0