Ursch och Fy!

Morgonen började bra. Runt halv 9 smög en liten katthona upp på min bröstkorg och spann för mig. Vi låg i ungefär en timme, jag kliade henne lite till och från, och hon spann och masserade min haka med sina små, pälsiga tassar. Vid kvart i tio fick hon tyvärr hoppa ner, för då tyckte jag att det var dags att gå upp. Förresten var detta min första, hela natt på flera veckor. Katten har hållt på att krafsa på ett par platser i lägenheterna under nätterna, och jag som är så lättväckt har haft jätteproblem med det. Men inatt gjorde hon det inte. kanske är p-pillren som börjar göra susen? 

Idag ska mamma, Karin och Catchy återvända till skroten och Bamse, men jag hyser inte längre så stort hopp om att det blir några valpar av det hela. Båda två är jätteförtjusta i varandra och försöker få det att fungera, men han hittar helt enkelt inte rätt. De måste låsa sig ordentligt för att det ska bli valpar, och eftersom de inte lyckades igår känner jag mer för att inte hoppas och bli överraskad än att hoppas och bli besviken.

Bamse kan inte hjälpa att han är oerfaren. Jag hoppas att de kommer lyckas. Vi har längtat och drömt om valp i snart... ja, det beror ju på hur man räknar. Själv har jag saknar hund sedan jag flyttade till Växjö. Jag försöker att inte hoppas, men det är så svårt. Jag fasar riktigt för att min telefon ska ringa och att mamma ska tala om för mig att det inte fungerar.

Ursch och fy!

Gråtroll & Geisha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0