Jaha jaha

Härom dagen skrev jag ett inlägg, men det försvann för att jag kom åt någon tangent på tangentbordet i skolan. tappade skrivlusten då, tjugo minuters kreativitet rätt ner i soptunnan. Trist.
Jag har ingen lust att skriva nu heller, men jag känner mig lite tvången att uppdatera. Det var ju en vecka sedan nu.

Oskarshamnsresan blev gnällig men lyckad. Både dit och hem skötte sig kattungen, men hon gnällde. och den neddragna vindrutan gav henne panik. Men efter det gick det bra. :-) Helgens höjdpunkt var att se Dannes morfar leka med kattungen. Han som inte tycker om katter... vår katt tycker han om! Haha.

Just nu är tillvaron ganska strulig för min del. Vi har en del i skolan nu, och nu börjar dessutom planneringen inför studenten och livet därefter. Ursch och fy. varför kan man inte bara gräva ner sig? Eller lägga sig i fönstret och blänga på dammsugaren, såsom katten gjorde idag när jag städade? Hon avskyr dammsugaren. Hon verkar tro att den förföljer henne också, för när hon var i köket kom den dit, och när hon smet in i vardagsrummet följde den efter.

P-pillren verkar fungera. Men jag litar inte riktigt på henne. Den gamla tvättkorgen kissade hon på för en vecka sedan, så den har vi slängt nu. Kanske var det bara för att den (trotts tvätt) i hennes nos redan luktade. Jag fattar inte hur hon kan minnas vilka saker hon har kissat på. Det var samma sak innan p-pillren. Det spelad ingen roll hur noga jag tvättat det, hon letade ändå upp det och krafsade på det, för att gömma doften såsom hon gör i sin låda. Duktigt luktsinne?

Jaja, just nu fördriver jag min tid. Lagade god mat åt Danne förut och hade en riktig myskväll. det är skönt att få rå om honom!

Nu ska jag se lyxfällan! Hej då. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0