Att resa med katt

Om ett par-tre-fyra-fem timmar går bussen till Oskarshamn, dit jag, Danne och Geisha beger oss i helgen. Danne är inte alls kry, men jag tror att han piggnar till då han blir omskött av sin underbara mormor och lika underbara morfar. Att någon annan diskar och lagar mat åt en när man är sjuk är ju bättre än att vinna på lotto! I veckan har ju både han och jag legat nerbäddade sjuka så vi har hjälpt varandra så gott vi kunnat och orkat. Blä för att vara sjuk, man är så trött!!

Men nu känner jag mig i stort sett helt frisk, lite hosta kvar bara. Det ska bli en mysig helgn, men resan vi har framför oss känns lagomt mysig. Nu slipper jag delta under första etappen: Danne och Geisha ska ta bussen till Växjö. Hon har aldrig åkt buss innan, men med tanke på hur det skakar och guppar tvivlar jag på att hon kommer att uppskatta det. Sedan blir det att vänta 45 minuter på stationen (tack för det underbara vädret!!) på nästa buss. Slutligen blir det två timmar med bussen innan vi stannar i OSkarshamn. Två timmar av oljud, buller och gungningar instängd i en liten bur. Vår katt kommer inte att vara glad på oss. Stackarn! Det är med ångest i hjärtat jag utsätter min lilla älskling för sådan stress.

Tågresorna har ju gått bra, men tågen har ju varit lugnare. Inte mycket skakningar jämfört med en buss. Vi har sluppingt springiga och skrikiga kuppeér - senaste gången var vi typ ensamma i en kupé. Bil gillar vår kattunge inte alls att åka, men tyvärr är ju det ett måste för att ta sig till tåget. Och det är ju lite lugnare, inte en massa dofter och ljud och andra människor. Jag hoppas verkligen att vi kommer ha råd med bil i sommar, annars kommer vi bli helt fastnaglade i lägenheten, jag, Danne, katten och en eventuell hund.

Önska oss lycka till! Det blir nog inte den roligaste resan vi varit med om, men bara vi slipper förseningar och dylikt kommer det att gå toppen, det är jag säker på. Det är ju inte SJ vi reser med denna gång ;-)
Men som sagt, önska oss lycka till!

Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Det kommer att gå bra. I värsta fall får du ta ut henne någon kort stund så hon kan ligga och mysa i famnen. Då slipper hon vara instängd hela tiden.



Ha en bra helg :-)

2010-04-23 @ 18:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0