Två frågetecken

Jag har två frågetecken som jag kände att jag ville räta ut.

1) Det första är hur valparna ser ut nu. Jag tittar hela tiden på bilderna de andra valpägarna lägger ut, och på lilla Bonita. Alla är gängliga med långa/stora öron! jag funderade seriöst på om det skulle komma att bli "exteriöra fel", alltså i fall de genetiskt alltid kommer att se ut så. Det är ju otroligt charmigt, men det ser ju inte klokt ut! Personligen gillar jag det rustika och stabila hos Catchy, och vill själv ha en valp som liknar henne just kroppsmässigt. Det är lätt att se rottwielern i hennes utseende trots att man vilseleds av den svarta teckningen. Hon ser stabil och pålitlig ut, vackert kraftfull. Det gör inte Bonita. Hon ser ut som om hon ska blåsa omkull och hamna i högen med gosedjur där hon hör hemma! ;-)

Jag hade en del förväntningar om hur Catchys valpar skulle se ut. Och i början såg alla fem (eller tja, kanske inte Bonita...) ut som jag trott att valparna skulle göra. Små, tjocka korvbar på ben iklädda alldeles för mycket päls! Helt underbara. jag minns hur Catchy såg ut, och jag tyckte att allihopa var så otroligt lika henne! Men efter några månader började benen bli långa och så öron och svansar. Nu tycker jag att de mest är charmiga - men olika Catchy.

Jag hade fel. Min "oro" är stillad. Egentligen var jag mest konfunderad över att valparna såg ut somd em gör, eftersom jag vill hitta likheter med deras pappa Max också. Så jag trodde att de långa öronen och svansarna var ett arv från honom. Men nej, det är helt enkelt så unghundar ser ut, innan dom får sina muskler och sin vuxenpäls. Nu sitter jag här och skrattar åt mig själv, som tror att jag kan hundar. Jag vet inte allt, tvärtom! Det finns otroligt mycket att lära. Och det märks att man glömmer. Det var väl 4 år sedan den här bilden togs, med min lilla digitalkamera. Bilden förestället Catchy. Och jösses, jag minns att jag tänkte samma sak om henne då som jag funderde om i inlägget nu!

Catchy som unghund!



Jag trodde då att hon ärvt sin farmor Flat Coatens smalhet, men lilla dumma jag borde förstått att det bara var unghundskroppen jag tittade på. Så nu ser jag istället fram emot med spänning hur valparna kommer att utvecklas. Jag hade glömt, dumt nog, att de inte är vuxna än.

Fundering nummer 2) Var hittar man en prisvärd kattklösmöbel?
Den ska vara stabil och helst hög. Jag har kollat blocket, tradera, butiker och internetbutiker. Vad rekommenderas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0