Gandalfs framsteg

Jag måste bara få skryta om Lillkillens framsteg! Även om det var ett par dar sedan nu. Jag sitter i skolan och har ingenting att göra (ingenting kul i varje fall). Och så kom jag på att jag kunde skriva lite om mitt gulliga vilddjur. Gaah, han har verkligen tassat sig in i våra hjärtan.

Häromdan stod jag och diskade, och som vanligt när man är i köket hade jag sällskap av Gandalf. Han satt tätt intill mina fötter och skrek åt mig att han minnsann också ville smaka det jag nu höll på med. och jag stod och förklarade att det inte var mat, utan disk. Men han trodde mig inte. Vi stod där en bra stund och pratade, om vad har jag ingen aning om, men han sa nog något i stil med: "Du är en dum matte som inte matar mig med det där du håller på med!"
Så plötsligt hoppade han upp mot bänken, men klarade inte att nå enda upp. Istället blev han hängande i tassarna några sekunder, stirrade häpet på mig och fick en häpen blick tillbaka. Han har aldrig ens försökt hoppa upp på bänken innan! Och han lyckades nästan.

Vi stod och pratade lite till, när han kaxig efter det första misslyckandet, testade igen. och lyckades! Vem som blev mest förvånad vet jag inte: Jag, för att han lyckades hoppa så högt, eller han, som upptäckte att matte inte alls lagade mat utan lekte med vattnet! Till hans förargelse stod hans matte och gnuggade en rolig borste mot en tallrik, men i vatten bara för att han inte skulle vilja vara med. Jösses vad sur han blev. Så lyckades han trassla in sig i diskstället, och matte bar ner honom från den roliga bänken.
Men jösses vad stolt jag var! Gandalf har lärt sig hoppa så högt!! Han, som knappt kunnat hoppa upp på datastolen!

Senare på kvällen satt husse och matte och åt choklad och tittade på Morden i Midsomer, och liten kattunge satte sig i mattes knä. Och försökte stjäla chokladen. Så nu vet vi att Gandalf kan hoppa, och att han älskar choklad. Jag hoppas att han njöt av det lilla han fick, för det lär han inte få ofta! Jag har ingen aning om det är farligt för katter att äta choklad, men det kan ju inte vara nyttigt. :) Men nu är han mer lik Matte än någonsin: Han är jobbig, ivägen, tjatig och pratig och älskar choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0