Birka är såld!

Balder åkte hem igår, måndag. Det blev väldigt lyckat och känslosamt.
Bamse åkte redan i fredags, och har nu installerat sig i sin nya omgivning. Varje gång en valp har åkt har jag velat säga att just den valpen kommer att få det bäst, men alla nya ägare verkar redan betagna i sina små älsklingar. Vilket är fullt förståligt, de är ju supersöta!


Familjen Bamse :)
Här är Bamses nya familj :)


Birka är såld nu. Äntligen har alla valpar hem! Även Birka kommer till ett ungt par, där killen i förhållandet tydligen behövde övertalning innan han gick med på att bli hundägare. Men Birkas nya matte däremot föll genast för våran sötnos, och enligt mamma verkade Birka genast falla för henne också. Och med skratt i rösten måste jag säga att jag tror att Birkas nye husse kommer att bli överförtjust i henne inom några få dagar. Pappa var emot att skaffa katt, men när vi väl gjorde det blev han helkär, och idag har han två egna i sin lägenhet. ger man det en chans så upptäcker man oftast att glädjen bakom ett djur är större än ansvaret. Eller, det väger i alla fall tyngre. Grattis Birka, och grattis hennes nya familj!


Birka!


Jag hade hoppats på någon bild där Birka och hennes nya familj fanns med, eller en på Balder och hans, men inget sådant fanns med i mammas mejl, den här gången! Så istället måste jag passa på att lägga ut två roliga bilder på valparna.

Syskonen Bus städar mammas trädgård
Äntligen har de lärt sig att städa upp efter sig! ;-)

 Bimbo gillar inte fotsvett
Och Bimbo har upptäckt att det luktar illa i skor. Men Birka tuggar glatt på ändå!

Valpversionen av arga blicken
Min stol! Bonita och Balder leker valparnas egen "arga leken".


 

Kram!
När man blänkt på varandra en stund är det dags att kramas lite.


 

Morgonmys i sängen
Morgonmys i sängen med Växjöborna... Morgonmys? Jag menade morgonmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0