Två nya hem

God afton gott folk!
Nyss hemkommen från Bohus sitter jag nu vid pojkvännens dator och tänker tillbaka på en helskön helg med blöta nosar och vassa små tänder. Givetvis florerar valparna i mina tankar hela tiden. Men med minst 1000 bilder (jag skojar inte!) så kan jag i alla fall minnas dem med värme, även om jag inte kommer att återse några av dem på länge, om ens någonsin. I helgen fick jag nämnligen min systemkamera, vilken nu har invigits på de små liven. I morgon tänker jag fira detta med ett extra långt och innehållsrikt inlägg. Men mer om det i morgon.

Däremot tänker jag släppa en nyhet som glädjer hela familjen (mest av allt Catchy). Bamse och Bimbo har funnit sina drömhem. Bamses blivande familj blir ett ungt par, med både en energi och hundvana som övertygar oss om att de blir perfekta köpare för honom. Det verkar dessutom som att han får behålla sitt namn. Det gör mig extra glad, då det är som Bamse vi känner honom. Och någonting som gör mig ännu gladare är att de inte kan vänta med att få hem honom, utan hämtar honom redan på fredag! Det ser jag som ett löfte om kärlek och en jättebra framtid.

Men jag kan ändå inte tycka annat än bra om Bimbos nya familj. Förlåt att jag säger det, men de påminner mig om vår familj när vi fick catchy. Två unga döttrar och en ensamstående mamma. Dessutom en familj som redan har djur och som verkar både seriösa och medvetna om vad det innebär att ha hund. Jag får en Flash back från vår familj. Under en jobbig tid kan en ny litn familjemedlem verkligen underlätta, och jag är säker på att Bimbo kommer att lysa upp deras tillvaro lika mycket som Catchy lyste upp våran. Jag gillar familjen skarpt, och det verkade Bimbo också göra i famnen på sin nya lill-matte. Men framförallt, tycker egoisten inom mig, är det skönt att de inte tar hem henne fören sommarlovet, för då får jag en chans att träffa henne igen!

Ja, kort sagt har både Bimbo och Bamse hittat underbara människor att dela sina liv med. Nu är det bara Balder och Birka kvar, men om allt går som det är sagt så är Birka helt tingad i morgon, då hennes eventuella nya ägarinna kommer. Vi får se hur det blir med den saken, men det verkar väldigt lovande. Och så har vi ju några till som har hört av sig. Förhoppningsvis får även familjens Stora Bäbis, Blder, ett eget, kärleksfullt hem inom några dagar.
 
Bimbo, mammas Favorit

Min och mammas favorit, Bimbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0