Sova hos mamma

I morgon kl 21:52 anländer jag och Danne till Göteborg, för att skjutsas vidare till lilla Bohus. Och till fem stora valpar!
Balder väger 8 (!) kg. Sedan följer dem i rask följd. Birka och Bamse närmast efter på ca 7-6 kg. Sedan Bimbo, som åter gått om Bonita, på 5, och minstingen själv väger bara 4. Men de är alla pigga och busiga, glada och härliga!

Mamma berättade någonting gulligt i telefonen. Härom natten hade hon och valparna gått och lagt sig, valparna på rad på golvet och hon i soffan. Men plötsligt kom storebror balder och stälde sig nedanför soffan. Gnällde sött. Och fick sova en timme under täcket med mamma. Mysigt?

Jag önskar verkligen att jag själv hade möjligheterna att ta mig an en valp. Men mitt rum på 10 kvadrat duger inte alls till det, dessutom har jag ju sommarjobb nu och sedan sista året på gymnasiet att kämpa med. Valparna förtjänar underbara hem där de kan älskas, lekas med och tränas hela dagarna för att sedan också vaggas in i de dagliga rutinerna. I framtiden längtar jag efter att ha ett just sådant hem till en söt, liten rottisblandning - helst något av Catchys framtida ättelägg.

Balder

Här har vi en underbar bild på knähunden Balder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va söööööööööt <3

2009-05-08 @ 00:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0