Om helgen som var

Jag lovade ju att skriva ett inlägg i kväll... ja, det gör jag också, men sedan vi formaterade min dator har den krånglat. Internet stänger av sig självt hela tiden. Inte särskillt roligt, när man har något man vill sitta med en stund. Som ett blogginlägg till exempel.


Bimbo


Men nu kommer det i alla fall. I tordags, runt fyra, halv fem på eftermiddagen, landade jag och min pojkvän Danne på Göteborgs station. Sedan blev vi hemskjutsade av min pappa. Genast rusade vi ner till valparna, som var överlyckliga att se oss. Sedan följde en intensiv "bita på extramatte och extrahusse"lek. Det är dags att säga nej, för de börjar lära sig ordentligt nu. Bimbo är den mest bitska av de två kvarvarandra bustrollen, antagligen därför att hon är högre i rang än Bonita, och vill hävda sig mot Catchy. Det ser riktigt brutalt ut ibland när Catchy säger ifrån. Då stoppar hon in hela vår lilla bimbogyckes huvud i munnen! Bimbo skäller mest också, medan Bonita gnäller och gnyr.

Bonita och Nea


De är verkligen varandras raka motsatser, men har grymt kul ihop. Bimbo är den pigga, glada sällskapshunden, medan Bonita mer är den blyga familjevovven. Kanske har hon ärvt mer Berner sennen-psyke medan Bimbo ärvt mer Flatcoat eller rottweiler? Oavsett så ser det bra ut för bägge: de verkar vara lättlärda och väldigt smarta. Särskillt Bimbo. Hon stannar kvar när man säger "Nej", även om hon försöker att smita ändå om man inte tittar. Hon är verkligen den roligaste valpen i hela kullen! Hade jag valt valp, så hade jag valt henne. Utan tvekan. Hon är en blanding av attityd och kärlek instoppad i mjuk, svart päls. Hon älskar verkligen att pussas och sitta mattes knä.

Systrar


Gaah, det kommer att kännas hemskt att skiljas ifrån henne!! Men men, jag antar att hennes nya ägare tycker lika mycket om henne som jag. Hon blir nog en söt liten plåga i början, tills dess att tänderna slutar klia. Om hennes nya ägarinnor läser detta vill jag bara uppmana om att stå ut. Hon kommer att sluta bita på saker då tänderna slutat klia, och på er slutar hon bita så fort hon lär sig vad som är rätt och fel. Med tanke på att Catchy var så duktig tror jag starkt att Bimbo också kommer att lära sig av med det snabbt. Jag läste om Birkas framsteg och blev alldeles varm i hjärtat. Och jag längtar att få se samma sak hos Bimbo och Bonita. Men det är lite svårt att träna dem medan de är två stollhundar i samma hus.


Nog babblat om det. Här kommer en hel drös med bilder!

Blyg tös

Söt tös

Kurragömma

Catchy och Danne


Hon flirtar med dig!

Bara söt

Liten skönhet

Trött skönhet

Sötnos

Vacker tjej igen

Stor och liten latmask

Och den härligaste valpen i världen!

God natt. Klockan är nu 00.42, och jag vill gärna sova. :-)


Kommentarer
Postat av: Hanin

Bonita är så jäkla söt! Man vill typ äta upp henne :P haha

2009-05-30 @ 19:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0