Balder is no more for sale

Jag läste nyss mejl från mamma. Det löd följande:
"Undras om valpar kan känna på sig om de hör hemma i huset/skall stanna kvar. Hittade Bonita med nosen i mammas matskål i morse kl 6 när jag smög upp för att sätta på kaffet och göra valpmat innan jobbet. Hon såf inte det minsta skamsen ut snarare tvärt om, bara glad över att få sällskap. Hon skall byta namn! Houdini! Hur kan hon smyga förbi hindret i trappat utan att det hörs eller att någon av de andra vaknar och börjar pipa? Håll tummarna i eftermiddag. Då kommer det spekulanter på både Balder och Birka.
puss mamma"

Birkabus


Jag ringde genast upp och fick en rapport om dagen. Balder är såld! Ett ungt par har köpt honom och kommer på måndag för att hämta honom... så jag hinner inte träffa honom igen. Men lika glad för det är jag, när han får ett underbart hem.

Birkapuss


Tydeligen hade båda paren egentligen fallit för Balder, men bara ett av dem dök upp. Så nu är Balder såld. En valp kvar: Birka. Jag ska drista mig till att säga att jag inte är förvånad. men att jag samtidigt är det. Hon är ju mest lik en rottis för oss dödliga med lite kunskap om denna ras, och bland många är den rasen inte uppskattat till den grad den borde. Men å andra sidan är hon tik, vilket jag tycker är positivt. Jag vill i alla fall ha en tik, när jag skaffar hund!

Balder på gång

Nu är Balder också på väg att lämna familjen Brickman.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Jag är kompis med Matilda Wiklander Palmertz, och är hundälskare ut i fingerspetsarna. Matilda vet att min favorit ras är rottis så hon tipsade om den här sidan. Och jag måste säga, bara av att se bilderna här så förstår jag inte att Birka är sist kvar. Jag föll på en halv sekund när jag såg henne! ;)

Jag hade inte tvekat en sekund att köpa henne, men min sambo är lite tveksam till att skaffa hund. Dock är Birka den sötaste lilla valp jag har sett!

//Sofie

2009-05-17 @ 09:18:39
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0