Smått och gott om valparna!

Nu är Bimbo borta!
Hon bor numera med sin egen familj, en ensamstående mamma med sina två lyckliga döttrar! Enligt mamma såg de i alla fall vädligt lyckliga ut när de lämnade huset med sin hundvalp/unghund.

Det är tomt hemma, tycker mamma och Linnéa. De har ju vant sig vid bimbo. och stackars Bonita som nu inte har ett enda syskon kvar att leka med! tur att Catchy numera älskar att leka med valparna. Det är skönt att veta att de har varandra, Bonita och Catchy. Och förresten, det kanske är någon som tycker att Bonita är ett långt namn? Vi brukar kalla henne Nita numera. Även om det fortfarande är gulligt att ropa hela namnet. Eller kalla henne samma namn som vi kallar Catchy: pucko, blondie, lillskrutt, bäbis osv.

Och nu har pappa Max äntligen fått lön för sin del av det hela. Och det är inte omöjligt att han ställer upp en gång till nästa år...

Förresten så pratade mamma med Bamses familj härom dagen! Och då berättade hans nya ägare hur duktig han var hos veterinären när han fick sin sputa. han kan tydligen både sitta, ligga, rulla och vänta på kommando! Där har Bonita mycket att lära. Jag blev så stolt när jag hörde det. Valparna verkar lika lättlärda som deras mamma var en gång i tiden.
Jag ska följa Bamse på facebook framöver. Hans matte lovade tydligen mamma att lägga ut några bilder där på honom. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0