Blåsljud

Jag fick just tragiska nyheter av mamma per telefon. Balder ska ha varit hos veterinären på sin vaccination när de upptäckte blåsljud på hans hjärta! Han ska på hjärtröntgen, och jag ber alla hålla tummarna för att det ska vara ofarligt, elelr så ofarligt som möjligt. Mitt eget hjärta blöder just nu för vår jättevalp. Men han övbervann ju döden då han föddes. Han kan göra det igen. Han ska göra det igen.

Balder som valp

Jag vet inte vad jag gör om det blir så att de måste ta bort honom. Det är för hemskt för att ens tänka på. Den lilla, lugna bjässen som var så dann med sina småsyskon - inte får han dö så ung! Han är inte ens ett halvår, bara några månader! Det får inte hända.

Men jag kan ändå tänka mig det. Han är ju stor och var det när han föddes. Ja, hans födelse var ju nära på att kosta honom livet. han fick först inte luft. karin masserade igång honom. kanske blev någonting fel då, men det tror jag inte. Borde inte veterinären hört det under första undersökningen då? Under sin uppväxt har han ju hela tiden legat steget före sina syskon. Kanske växte han för fort? Nej, antagligen så är det bara en jävla otur. Jag håller tummarna för Balders familj. De kanske har honom och älskar honom nu, men vi såg honom födas och växa upp, så vi älskar honom också. Och tills han undersökts kommer vi hålla andan och bara vänta på besked.

Lycka till, Balder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den lille store killen gick rätt in i mitt hjärta. Hoppas att det inte är allvarligt....

2009-06-21 @ 20:33:34
Postat av: Sofie

Jag hoppas med hela mitt hjärta att han klarar sig!!!

2009-07-03 @ 23:31:19
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0