Tjoho!

Solen skiner, och det är runt 15 minus ute! Vilket vinterväder...! Snön ligger djup och gnistrar, vilket är underbart att se inne ifrån husets värme. Ut går jag antagligen inte mer idag. Fast 15 minus är inte så kallt som jag trodde att det skulle vara. Luften blir vass, annars är det ungefär som runt nollstrecket.
Men nu var det ju inte vädret jag tänkte skriva om, utan odjuret. I går kväll var han en liten ängel: han låg på mitt bröst och hindrade mig från att läsa. Sedan somnade han bredvid mig, och jag tror att han låg där en stor del av natten. Överlycklig över att ha oss så nära. När vi valnade blev han lika glad, men busig. Då tuggade han lite på mitt mumsiga hår, och på mina smarriga fingertoppar. Sedan lade han sig tillrätta vid Dannes mage.

Han fick vara ensam, instängd i vårt sovrum, medan vi var i stan, sedan dess har han smygit runt i huset. Han vågar vara på undervåningen nu också, dock är han väldigt rädd för Dannes morfar, Georg. Det är lite komiskt, tycker jag allt. Han borde vara rädd för Christl istället, Dannes farmor, för hon hotar med att använda honom som dammvippa.

Nu har han ägnat en bra stund åt att klösa på soffan (inte uppskattat) och ha stolleryck över golvet och uppför trappan. Vilken yta han har till sitt förfogande! Såhär mycket har han aldrig kunnat springa förut. :) Han verklar lycklig. Sedan höll han oss sällskap en bra stund, liggandes på en tom stol.

Jag har två bilder som jag tänkte lägga upp. Denhär datorn har inget bildprogram, inte ens paint, så jag kan inte göra något alls med bilderna. Inte ens beskära dem! Men men, finn en katt...

Det tar jättelång tid att ladda upp dem...

fem minuter senare...

...

Oh, snart laddas den första klart!!

...

Men hallå?

När som helst...

När som helst nu...!

Har den hängt sig!?

Äh, får försöka lägga upp dem senare, det här verkar inte funka... :(

...

Men BLÄÄ vad synd!

UPPDATE: BILDER

Gandalf i



Gandalf på



Gandalf utforskar



Gandalf får syn på mig!! AAHH!



Husse räddar matte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0