Hej hej!

Nu sitter jag i Oskarshamn :)
Jag ville väldigt gärna skriva hur det gick för kissekatten att åka bil i två timmar. Tyvärr har vi glömt sladden till mobiltelefonen, där söta bilder från färden finns. Såhär var det: Lille Gandalf blev lite förrvirrad av all packning, och jag tror allt att han var lite nervös när Georg och Christl kom och hämtade oss. Sedan blev han instängd i den där hemska buren. Först när buren stod still i bilen började han klaga, men det gjorde han sedan med jämna mellanrum hela vägen. Det blev två korta stopp, ett på en bensinmack, där Gandalf fick lov att sitta i husses knä, och sedan ett lite längre på en loppis. Den sista biten satt han i husses famn... eller snarare låg. Bilder på det kommer så snart vi får tag på en sladd.

Sedan släpptes han ut i det största hus han någonsin sett, och där smög han runt hela kvällen. Men han verkade snarare avvaktande än rädd, för busig var han! Och han hade inget emot att bli buren och nu rusar han omkring i hela huset, sjövild! Han är för härlig! Coolare katt har jag aldrig sett. Han har gått på lådan jätteduktigt också, så helt klanderfri är han. :) Än så länge...
Nu återstår två (en och en halv) lugn dag innan nästa lass människor dyker upp här. På tisdag kommer Christls syster och hennes man. Sedan dröjer det till julafton innan kusinerna trillar in. :) Då blir det nog liv i huset! Jag tror att Gandalf kommer att fixa det galant. Han är så duktig!!

Och nu har jag skrytit klart för ikväll. :) Dags att slå in julklappar!

UPPDATERAD: BILDER

Norrbylund



Gandalfs matplats :)



Räddhågad upptäcktsfärd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0