Förlåt mig

Förlåt för att jag inte uppdaterat Cannea särskillt mycket nu på senaste, men det har hänt en hel del i våra liv. Jag och min söta lilla pojkvän har flyttat ihop, så det har varit en hel del att organisera och städa. Vi har ännu inte kommit i ordning, eller vi är inte nöjda med det vi har. Det saknas en gardinstång och allt mitt julpynt är spårlöst försvunnet. Det känns sådär. Dessutom är det två väggar kvar att täcka med något kul, men vi har inga idéer. men det får stå tills efter jul.

Förutom det så har vi båda haft jättemycket i skolan just nu. Dock tror jag inte att jag har mer prov den här terminen. Det ska bli väldigt skönt med jullov! Först ska vi packa in oss i en bil och fira jul i Oskarshamn hos Dannes underbara morföräldrar, sedan ska vi hoppa på tåget från Kalmar till Göteborg för att vara hos mina föräldrar över nyår. Jag är bra nyfiken på hur Gandalf kommer att reagera. Först en jul på ett nytt ställe med en massa nytt folk (stackars katt) och sedan en fem timmars tågresa till ett ännu läskigare ställe, som han kanske rent av kommer ihåg! Med två stora, svarta, läskiga demoner.

Nog om Gandalf. Demonerna i fråga, Catchy och Bonita, har förrestem fått det lite jobbigt hemma. Bonita har gått in i löp, vilket inte uppskattas. Catchy morrar åt henne och Bonita luktar sig förrvirrat där bak. "Va? Är det jag som luktar?". Till råga på allt har mamma införskaffat varsin refexsele/väst åt vovvarna. Bonita är inte alls glad. enligt mamma sprang hon och kastade sig ner på sidan för att bli av med den. Men nu syns våra vovvar i alla fall! Förut var de ju osynliga i vintermörkret.

På tal om det måste jag bara sucka för mig själv och titta upp mot himlen. Vinter? Nu har miljöförstöringen gått för långt. Det är typ två veckor kvar till jul, och vi i Växjö har inte haft snö än enda gång. Frost har vi haft typ två gånger... vad nu? Förra och förrförra året hade vi jättefina vintrar här nere. Mer snö än vad jag sett sedan snöovädret på 90-talet (-94 eller -95?). Jag är inget Fan av snö, men hellre det än regn. Hellre det än råd, fuktig kyla. Jag har varken vinterskor eller vinterjacka, så jag kanske borde uppskatta regnet ändå...

Jaja, nu ska jag återgå till lektionen. Läraren är sjuk och vi har inget att göra. Inspirerande! Så nu ska jag vara duktig och se om det finns något annat kul att hitta på. :) Kramar!

Oj, jag glömde nästan! Bamses nya hem verkar vara helt toppen. Han är hos en som verkligen kan rasen Rottweiler. Enligt mamma, som har mejlkontakt med honom är hans enda problem nu att han gärna snor maten på bordet... jag kan inte beskriva hur glad jag är över att det går bra! Jag avskyr att tänka mig de små sötnosarna som jag såg födas, i fel händer. Tänka att de kanske blir illa behandade. Eller värst av allt: oälskade. I mitt hjärta kommer de fem valparna alltid att ha en särskilld plats:
Bimbo, Bamse, Balder, Birka & Bonita.


Växjö Domkyrka


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag kan med 100% säkerhet säga att Birka är mest älskad i världen! Inte bara av mig, min pappa vill att jag ska sälja henne till honom, hennes fd husse kommer och hälsar på henne, och ett flertal av mina vänner har börjat tjata om att få vakta henne ibland. Hon charmar hela världen ;)

2009-12-13 @ 08:36:49
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0