Bilder blir det

Jaha, jaha.
Vad har hänt ida'?
Ingenting,
vi red omkring
och Annie blev kickad
av Stumpan!

Nja, typ sådär var det. Idag har vi varit på Marieberg Gård, och ridit! Jag, mamma och min Danne var iväg och träffade min gamla medryttarhäst och hans dräktiga flickvän. Hästarna heter, om ni nu vill veta det, Mittard "Lillen" och Arras P "Stumpan". Lillen var min medryttarhäst än gång i tiden. Jösses, det var fem år sedan ungefär som jag blev hans medtryttare, något jag gärna blir igen. Kruxet är ju bara att jag numera bor 26 mil bort...

Till saken. Jag lyckades bli sparkad. Arras skulle sparka Lillen, eftersom han stod för nära hennes rumpa. Men jag råkade stå där så sparken träffade mig istället. Rätt på vadmuskeln. Det gjorde sådär, vad ska man kalla det, vrålont? Men jag satt glatt upp och red efteråt, för det värsta försvann och blev till något som mest påminde om en jävulsk träningsvärk. Nu ligger jag på en köksstol med benet i högläge och kan med nöd opch näppe gå. Muskeln, som var varm då, har kallnat och blodet rinner trögt genom det ömma partierna, vilket gör att hela vaden är svullen och stel. Jag kan inte böja på foten ordentligt eftersom det strålar upp i vaden. Men jag kan lova en sak: DET VAR VÄRT DET! Att få sitta till häst, känna rytmen av trav, skritt & galopp, höra hingstens frustningar och det bekanta ljudet av ekon i manegen: det var som en dröm. Men alla drömmar vaknar man ur. :)

Ja, nu sitter jag här som sagt. Och eftersom jag inte kan gå ut med vovvarna har jag gott om tid att skriva en truddelutt här - och lägga upp bilderna från resan. Pappa var en ängel förut och kom hit med en sladd till mig, så att jag kan få ut dem ur mobilen. Tackar!! Jag ska bara brskära och kolla igenom bilderna sedan ridningen, sedan kommer de också upp. Men först: resebilder!! Dessa skilldrar bilresan till Oskarshamn :)

I husses knä



I husses knä



I husses knä



I husses knä



I husses knä



I husses knä



I husses knä



I husses knä

Och sedan en bild på när Gandalf anländer i Göteborg!

Möte



Möte



Några dagar senare, när kattungarna återupptäckt varandra, så ville mamma gosa med dem :-) Familjekram!!

Kram



Kram


Det är som sagt mobilbilder, så våga bara klaga på bildkvalité!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0