(S)kattjakt

Nu var det ett tag sedan jag skrev ut vikten på de små. Och håll i hatten!
idag fick jag en färsk lägesrapport från mamma.
Balder väger idag 5 kg.
Birka och Bamse väger idag 4 kg.
Bimbo väger idag 3,5 kg.
Bonita väger idag 3 kg.
Inte illa!

(S)kattjakt!


De är alla väldigt frammåt. Birka är den absolut kaxigaste. Balder är mest högljudd - och älskar att bitas! Bamse är väldigt lekfull men gör inte mycket väsen av sig. Jag skulle kalla honom för "medelvalpen". Han är så lagom! Busig, men lugn, kelig men ingen knähund... till skillnad från Bonita, som hälst aldrig lämnar knäet utan gärna sitter kvar där och slickar på din haka. Bimbo är någonting mellan Bonita och Bamse. Busig och väldigt framåt, sitter gärna i knäet, men inte hela tiden. Hon måste ta en paus från att pussa sina mattar ibland.

Någon alla valpar är fascinerade av är Tenshi. Och hon är lika fascinerad över dem! Jag kan tänka mig hur fundersam vår lilla katt är. De där svarta, konstiga sakerna växer så snabbt. Nu är nästan alla både större och tyngre än henne! De var ju nyss i samma storlek som hennes leksaker... hm? De leker väldigt sött tillsammans, men så fort Catchy tycker att det går för villt till jagar hon bort katten. Duktig mamma. Dock tycker vi inte om att hon lär sig det. Jaga katter är en ovana vi inte vill att hon lägger sig till med.

I leken lär man. Därför ska man leka så mycket som möjligt. Och det gäller alla barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0