GPS

Det var så lätt när ni som kom bland de första och skulle välja just eran valp! Kanske inte för er, det fanns så många att välja på,  men för mig! Då var de små liven ... just små. De var ytterswt ovilliga att gå långt från sina syskon. Så att visa upp hela kullen samtidigt var en barnlek:-) NU! Lite pinsamt e det när min första kommentar blir: Jaha, då skall vi se var vi har dom! Här har ni förklaringen:-) Undra om man kan få veterinären att sätta in GPS-sändare på dom samtidigt som chipet:-D


Bonita har fått nattgäster under "sitt" skrivbord.



Tingeling halvvägs in bakom blomkrukan.



Hur han lyckas kan jag inte begripa men största valpen SKA in under soffan:-) Ser ni att det är två stycken? Det gjorde inte jag men Nemo ligger där bakom, tro mig jag letade efter honom i flera minuter!



Ludde har gömt sig bakom bordsbenet:-)



Eller som Triton, under vitrinskåpet...



Blunder är pålitlig! Under samma lilla soffbord varje gång:-)



Fast tv-bänken duger lika bra fär Lady.



Eller som i Lafayettes fall under fåtöljen...



Det är inte bara Sleipner som som har många ben:-)



Lady och Ariel delar på dem i sann syskonanda:-)



Av tio valpar var det bara Cleo som jag inte behövde leta efter, den här gången:-) Men när siestan är över då är det full fart igen!



Det är en lillasysters privilegie att driva sin storasyster till vansinne:-) Ariel kanske är minst men ...



Typiskt, när vi har som roligast kommer mamma och lägger sig i!



Fast mamma brukar ju vara livärdigt med MAT! Fast inte den här gången:-(



Finns det inget godare där uppe?



Då leker vi väl istället:-)



Vem kommer högst? Triton eller Blunder?



Eller så gör viupp om vem som ska få sopborsten som vi lyckades smyga ut utan att matte så det:-)



Lady ligger och planerar egna rackartyg!



Eller så var det bara lugnet före stormen:-D



Gudrun var bara en västanfläkt mot den orkan som tio valpar åstadkommer:-)





Eller så är det det här som kallas mångkamp:-)



Ljudet av tio valpar som dundrar fram över parketten låter som en mindre elefanthjord:-)



Döda dammvippa...



eller gammal sko?

Med en valp i "huset" blir aldrig tillvaron tråkig vilket många snart kommer upptäcka. Snart är det flyttdax. Det kommer nog kännas bra tomt här hemma men trösten finns i att valparna kommer flytta till bra hem. Å lite skönt kommer det bli med sovmorgon:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0