Morgonrunda

Jag och Lady har börjat jogga. Det är dags att kunna nu när våren kommer och vi tänker börja med Agility! Lady är småvuxen och ganska slank (jämförelsevis) och som den lilla studsboll hon är borde det passa henne perfekt som aktiveringsövning. Men då måste ju matte också orka springa den där banan om och om igen...

Så idag ringde klockan sex (och jag steg upp 11 minuter över!) för att dra ut på en runda. Det blev en halvtimme i växlande tempo (tills inhalatorn började värka, då blev det fullt ös sista delen) och Lady var lyrisk. Hon älskar att springa, och hon älskar sin matte. Så den kombinationen gör henne väldigt upåpspelt. Men så fort hon kommer över den första ivern är hon världens mysigaste och uthålligaste...

Agility borde passa henne utmärkt, hon överraskade mig här om dagem med att ta ett skutt nästan en och en halv meter upp på en mur. Det är nästan lika högt som jag är lång, det gjorde hon från typ stillastående. Den där hunden kommer älska att hoppa hinder.

Nu ska jag till jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0