Wishes from Spain

Vi är i Spanien.

Eller, kanske inte riktigt, vi är på Kanarieöarna. Fuerteventura närmare bestämt. Lady och Gandalf-Geisha är hos mamma, och ingen av dem saknar oss lika mycket som vi saknar dem! Taskmörtar. Men något vi inte saknar, är den Svenska vintern. Här har vi (just nu) strålande solsken och runt 20 grader. Plus. Men för att trösta alla som är kvar i Sverige, kan jag avslöja att det regnade igår kväll samt nu på morgonen. Vi tillbringade tiden på hotellets spa-anläggning istället och tog en sovmorgon.

Hur är hotellet? Tja, det kune vara bättre, men det kunde också vara sämre. Glasvägg på toaletten så att man ser rakt in om man ligger i sängen. En dusch där vattnet rinner ut åp golvet. I Hotellentrén läcker det vatten från spaanläggningen, som någon dummerjöns placerat på fjärde våningen. Vi kan sammanfatta det såhär: det är ett designhotell. Det finns mycket häftig design. Men de har glömt bort att design också ska vara praktisk och bra. Vissa saker är knasiga, men vackra. Andra saker är mindre knasiga, och mindre vackra. Sedan tar hotellet betalt för jättemycket mer än vad som stod på nätet. Så det har varit en del besvikelser. Maten är sisådär. Vissa saer är jättebra... annat är okryddat och tafatt. Men men, man slipper laga den själv, den är varm och det finns en del att välja mellan!

Dock har vi bara internet i hotellets entré, så där sitter jag just nu. Ni kommer inte få tag på mig även om ni försöker, så det är ingen idé. :-) Tefefonen är avstängd och kommer vara det resten av resan.
Nu ska jag föröka lägga upp detta inlägg också. Anslutningen här är mycket dålig...
Ha det gott där hemma i Sverige!
Ingen mer snö, hoppas jag...?
/Annie




Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Hoppas allt är bra. Ni kommer nog ha en bra trotsig valp när ni kommer hem:-) Är tyvärr svårt att underhålla den fina träning ni gett henne med en surmopp och en yster lekkompis i de andra snörena. I natt ska jag sova i min egen säng för första kvällen sedan ni åkte. Har inte haft hjärta att låta Catchy "stänga" ute henne från mig så jag har sovit på den bekväma(?) madrassen i sovrummet:-) Puss på er

2011-01-28 @ 22:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0