Dags att prova dagen

Idag ska vi köra hem. Håll tummarna för oss och för alla andra dårar på vägarna. Här har det kommit en decimeter snö inatt. Så all telefonkontakt undanbedes under dagen så att vi båda två kan fokucera på bilkörningen. Jag kör och Danne hjälper mig att spana så att inga djur dyker upp. Två par ögon ser bättre än ett. Jag bloggar i kväll, efter det kan ni ringa. Vi har inte bestämt när vi åker än, det blir väl i eftermiddag/kväll när vägarna är mer körda på och bättre plogade.

Stackars lilla Lady och Geisha kommer nog att sakna huset. Geisha kan gå ut här, och här har Lady massa saker att tugga på (leksaker, Bonita, märgben, köksstolarna...). Men det ska bli otroligt skönt att komma hem också. Tömma vår antagligen fulla brevlåda. Sova i sin egen säng. Komma ifatt med saker och ting som man halkat efter med under julhelgen. Hem ljuva hem.

Den här julhelgen har verkligen varit en nytändning för oss. Nu längtar vi till sommaren, för då kommer flyttlasset att köra till Göteborg. Vart vi ska bo vet vi inte än, men vi står i alla köer som finns här uppe. I värsta fall bor vi tillfälligt hos min mamma. Några möbler eller tillhörigheter får kanske slängas elleer ges bort, men bättre det än att bli hemlös. Vi har åkt lite sightseeing under helgen till kvarter vi nu får erbjudanden om. Just nu verkar det som om vi mest siktar mot Ale eller Partille. Lite utanför, men då kan vi behålla bilen. Det ska bli spännande! 

Nä, nu behöver nog vovvarna knalla. Kaffet är uppdrucket och det är, som Danne säger, dags att prova dagen.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Annie!!



Hoppas att eran biltur gått bra hem utan massa snö...vilket jag tror det varit...:)



Kul att du varit inne på min blogg...jag fattar ingenting men har ju all tid i världen att lära mig nu på när jag är på andra sidan jordklotet...:)

Ludde ska inte med i första vändan, då får jag klara mig själv...:( , men om jag trivs och det funkar är ju tanken att han ska med. Men det tar minst ett halvår, han måste få rabiesspruta och då måste han vara hemma så de får räknat antikroppar...eller vad det nu va djurkliniken sa...:)

Ludde bor kvar hemma med Glenn och Thessie + att han har "fosterföräldrar" i Stenungsund som mer än gärna vill ha honom så han kommer ha det bra så länge i väntan på att mamma vet hur det blir...:)



Ha det gott kram Pia & Ludde



ps. ska be Thessie, som kan det här med datorer snygga till min blogg, lägga in länkar o grejer...ds.

2011-01-05 @ 18:16:25
URL: http://piagruvander.blogg.se/
Postat av: Annie Brickman

Vad härligt att höra!! Lycka till och ha det jättebra där nere!!



Massa kramar önskar vi alla!

2011-01-05 @ 19:01:15
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0