Härlig fredag

Ikväll åker vi till Oskarshamn till Dannes morföräldrar. Det ska bli riktigt spännande och roligt. Danne slutar fyra, sedan är det bara att packa och åka. Det ska bli intressant att se hur Lady hanterar den nya situationen, men många nya människor. Min hypotes är att hon lär skälla en hel del, innan hon lugnar sig och inser att hon inte är medelpunkten i världen. Hon kommer att rygga undan och gömma sig. Hon är en liten fegis. Hon kommer troligtvis inte uppskatta Dannes kusiner til en början, flickor på 10-12 år. Hon har aldrig sett sådana på nära håll förut, och jag vet bara hur jag själv var i den där åldern. överallt och ingenstans, utan koll på ljudvolymen. Det har jag kanske inte ens idag... oavsett, Lady lär vara skiträdd för dem i början. det är bra för henne att utsättas för sådana situationer. Hon lever ett alltför skyddat och lugnt liv här hemmma :-P

Det gäller bara att få flickorna (och kanske i viss grad deras föräldrar och i deras fall, farföräldrar) att ignorera Lady totalt, varken titta på henne eller prata med henne. Inga hastiga rörelser mot henne. Hon är bara åtta månader, situationen är helt främmande för henne och hon är inte trygg på den nya platsen. Tyvärr är det lätt att ha fördomar om henne.

Hon fick i varje fall leka med en hund i morse, en liten bjäbbig sak. Jag var mycket stolt. Jag hade nämnligen Lady lös och såg inte den äldre farbrorn komma med hunden. Trots det kom Lady på inkallning när den lilla hunden började skälla. Sedan kom kopplet på, hundarna hälsade och de började försiktigt leka med varandra. :-)

Nu ligger katten i mitt knä. Jag borde kasta ner henne och börja packa, fixa i ordning och äta något, men jag har ingen lust. Det är vackert vårväder och egentligen känner jag bara för att ta en enda lång promenad i solskenet. Men man kan ju inte få allt, inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0