God morgon där hemma!

I gårkväll fick jag ett mejl att intervjuen var flyttad tills i morgon :-P Toppen. Som arbetstagare ska man göra ett bra inryck... gäller det inte också arbetsgivare?

Tydligen inte. Men men, det blev en mysig kväll ändå går. Vi var uppe sent, jag, min syster Nea och Danne. Vi såg lite nostalgifilmer, och Danne somnade i soffan. Lady däckade intill sin matte, och vaknade tvärt när en kvinna på filmen började sjunga opera. Även mammas lillkatt, Pixie, reagerade. Jag tvivlar på att djur uppskattar just den musikstilen. Filmerna var förresten En prinsessas dagbok I och II, om någon är intresserad.

Sedan har kanske Pixie lärt sig en läxa. Man ska inte tigga frukost. Hon och Gråroll fick dela på en cognjacksmedwurst-skiva nyss, när jag åt frukost. Nu fick lilla Pixie upp den igen. Gråtroll däremot ser fortfarande mycket belåten ut där hon sitter intill ytterdörrren. Och på Linnéas golv ligger vår kat, Gandalf-Geisha, med ena tassen utsträckt. Hon verkar sova gott, vilket får mig att undra vad dem hittade på för bus under natten...

Nu är kontraktet på lägenheten påskrivet, och den andra ligger redan ute för intresseanmälningar på Allbohus hemsida. Det känns faktiskt konstigt att se SIN lägenhet ligga ute. Men men, den nya kommer att bli så himla mycket bättre! Hyresbolaget är jättetrevliga. Inte alls som Allbohus, som misstog mig för något bedrövligt socialfall och behandlade mig därefter. Ingen, socialfall eller ej, ska behandlas på det viset! 

Men men, håll tummarna för mig i morgon bitti. Annars får väl katten och Lady leva på torrfoder i sommar ;-)

Catchy som gänglig unghund.



Vet ni vem det här var? Det var Catchy när hon var ungefär ett halvår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0