Tanja

I fredags kväll var vi ute med Lady och träffade Tanja. Jag försökte både filma och ta kort, men det var mörkt och allt jag hade var min mobiltelefon. Tanja är hund till ett härligt grannpar vi lärt känna, en amerikansk varghund. Hon liknar en varg. de leker väldigt bra tillsammas, Lady och Tanja. tanja är försiktig men uppfostrar vår lilla dam.

Det var en härlig lekstund. Vi släppte hundarna på ett inhägnat område och lekte lite med dem med en tennisboll. Lady snodde godis ur Mojjes (Vår granne) ficka. Hon är söt, men tydligen inte dum! och så bet hon Tanja i bakbenen så att Tanja tappade bollen. Dock insåg tanja henens taktik, hann ta tillbaka bollen och ignorerade sedan valpen som hängde i hennes hasor. Underbar hund!

Jag lägger faktiskt ut en bild och en videosnutt, så ni som är intresserade kan se hur hon ser ut. :-) Personligen skulle jag säga att hon liknar en blandning mellan en varg och en schäfer. Underbar är hon i varje fall, och jag hoppas de blir goda lekksamrater en lång tid framöver!!


Tanja

Tanja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0