Ihjälsparkad valp

Kan man bli annat än gråtfärdig?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7969268.ab

Jag förstår om man är hundrädd. Men det är ändå tragiskt. Skulle en orm ringla fram till mig skulle jag antingen fly eller försöka försvara mig. Jag förstår mannen - han borde sett att det var en liten valp - men han gjorde i paniken vad han trodde var bäst för att försvara sig och sina/sitt barn.

Jag ska krama Lady extra mycket idag. Världen är farlig om man är liten. Särskilt för den som är liten. Jag ser det här som ytterligare en uppmaning till oss hundägare hur viktigt det är att ha koll på våra hundar. Vad som helst kan hända då vi tappar kontrollen... oavsett hur litet misstaget är. Och det är alltid - ALLTID - hunden som får ta straffet.

Det är en grym värld vi lever i. Men när solen skiner på oss är det värt all smärta. Och livet går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0