Vinternyheter

Nyss hemkommen från en lektur i snön med en lycklig vovve. Som lyckades slita sig och vägrade glatt komma på inkallning. Jävla byracka! Hon rusade runt, runt, runt mig och morrade lekfullt, hela tiden utom räckhåll! Jag försökte vara irriterad, men det var svårt. Hon ville bara leka, och det var inte en kotte ute i kylan som hon kunde skrämma. Inga farliga bilar. Bara vår grannes son som stod på balkongen och rökte och log åt Lady. Ett kanske inte fullt så kul slut på en mysig runda på ängen. Där fick hon vara lös : och kom på inkallning varenda gång. J*vla hund! ;-) Men det iskalla vädret får en att längta efter någonting annat...

Äntligen ska jag & Danne göra någonting ihop, bara vi två. Vi ska resa bort. Över min födelsedag åker vi till Kanarieörana, Fuerteventura, för att vara mer exakt. Det är en vulkanö, och stället vi ska vara på har svart sand! Om man vill kan man ta sig till en annan strand, som enligt vissa ska vara den vackraste i hela Europa eller något.

Det är vår första resa ihop, Dannes första resa någonsin till varmare en ort. Han behöver det verkligen, såsom han kämpar med jobb och skola. Jag är väl mindre i behov av semester och avslappning, men jag längtar ändå. Det känns läskigt att slösa 7000 sparpengar på en enda vecka, men jag har ändå lite pengar kvar på sparkontot, så jag ska inte klaga. Vi unnar oss sällan någonting, så jag tycker ändå att det är ett bra beslut. Jag tror att man måste unna sig något extra ibland för att orka med vardagen. Jag vill inte vara för personlig, men just nu är det väldigt stressigt, och det lär bli ganska osäkert för min del i vår. Sedan kommer sommaren och en plannerad flytt tillbaka till Göteborg... man kan behöva vila upp sig inför att flytta, för ursch, vad det är jobbigt!

Men framförallt är det viktigt att få vara tillsammans med den man älskar. Det blir lite jobbigt att vara utan Lady, men det måste jag klara. Hon är en så fantastisk liten hund. Jag ska försöka att inte tänka på att lämna henne en vecka. Här är förresten lite bilder från hotellet!

http://visning-kanarieoarna.apollo.se/R2_Bahia_Playa_Spa/

Hotellet


Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

7000:- låter billigt för två för en vecka på kanarieöarna. Hoppas ni får det mysigt och med mycket sol.



Just där var jag förresten reseledare för 2568000 år sedan....

2010-11-26 @ 19:04:51
Postat av: Annie Brickman

Tyvätt ät det inte 7000 för två, utan var :-) Men Danne betalar ju sin biljett och jag min. Vi har gemensam ekonomi men skilda sparkonton.



Var du på Fuerteventura?? :-) Vad tyckte du om det??

2010-11-26 @ 23:43:57
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Dan Brickman

Nej jag var på huvudön, gran canaria. Jag såg sedan att ni skulle till Fuerteventura :)



Jag var stationerad i Las Palmas.

2010-11-27 @ 10:25:11
Postat av: Annie Brickman

Synd, då kan jag ju inte fråga vad du tyckte om det! :-) Hur länge var du resvärd?

2010-11-27 @ 14:28:39
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Jecka

Lyx, jag hänger gärna med ! :P

2010-11-28 @ 16:55:37
Postat av: Dan Brickman

Jag var därnere i tre månader :)

2010-11-29 @ 10:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0