Peppar peppar!

Kattungen har varit duktig. Inte en olycka på hela gårdagen!
Jag tror personligen att problemet låg i att vi varit borta mycket och inte tänkt på att ha henne i famnen lika mycket som innan. Men de senaste dagarna har jag i alla fall skärpt mig, och det tror jag även att Danne har. resultat? Inte en enda olycka (vad jag vet) igår. Peppar peppar!

I morse var hon och lekte i min skolväska. Tur att jag kikade i den innan jag gick. Haha, hon var sjövild. Hon har varit extra busig, tycker jag, både i morse och igår. Det är riktigt underhållande att titta på henne. Vi behöver ingen TV.

Som det känns just nu ska vi vänta med farbror Vet tills lönen kommit. Då ska hon ju ändå vaccineras, så vi kan ju prata om eventuella p-piller eller undersökningar då. Men varken jag eller Danne anser det nödvändigt att låta en innekatt gå på p-piller. Det känns lite som att kasta pengar i sjön. Det får bli sista utvägen, om det där kissandet fortsätter och om vetrinären tycker så.

Det enda jag vill kasta just nu är bollar till vår katt. Hon älskar att leka med bollar och prasslande papper. Gamla kvitton stulna från husse är nya favoritleksaken. Men det får vänta. Först lunch, sedan mattelektion och så småningom kommer danne till stan. Jag ska kolla på en klocka och han ska hämta ut linser. SEDAN bär det av hem till katten!
Yay!

Kommentarer
Postat av: syssling louise

har ni provat feliway? veterinärerna brukar rekommendera det till katter som inte är rumsrena...

2010-03-20 @ 18:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0