Kattunge berättar...

Nu är matte i skolan, och husse på praktiken, så nu har jag min chans!
Det hände nåonting fruktansvärt här om dagen. Matte gick in i mitt badrum, och som vanligt förljde jag efter för att se vad hon skulle hitta på. Hon satte sig framför min balja för att byta där.

Jag gjorde som jag alltid gör, tog sats för att hoppa upp på toalettstolen, där jag har bättre sikt. Men snabbt för att vara människa, stack matte fram handen och hindrade mig. Hon pratade med mig påd et där obegripliga, irriterande sättet. Gulligullgull. Blä!
Oavsett, så blängde jag på henne, och jag tror att hon förstod att jag var sur på henne, för hon vände sig mot baljan och fortsatte att röra runt med den där fula, röda spaden. Då såg jag min chans. Jag tog sats igen, och hoppade upp på toalettstolen. Ha-ha, hon hann inte fånga mig!!

Väl uppe upptäckte jag dock något, bara ett ögonblick för sent. Mitt lock var borta, så det fanns ingenstans att landa! Förtvivlat försökte jag spärra ut tassarna och få tag i kanten, men det sket sig. Locket föll ner, och jag var fångad i toaletten!
Vet ni vad det värsta var? Att matte skrattade!! Hon öppnade retsamt locket, och jag for ut från det läskiga, blöta fängelset. Matte ropade något till husse, och så skrattade de bägge två! Vilka otrevliga jäklar jag bor med, va?? Skrattar åt min olycka! jag blev ju BLÖT!

Men som tur var fanns det inga läskiga saker i toaletten denna gången. Förra gången locket var försvunnet hade husse hällt något grönt, starkt medel där, och det var inte kul att få i pälsen. de liteade ju inte på att jag kunde tvätta mig själv - utan duschade mig! Asså, de tar ingen hänsyn om min heder! Det är kattastrof!

Nu ska jag hämnas genom att leka med de nytvättade kläderna. Eller så hoppar jag upp på deras skrivbord och stjäl något, det är alltid lika kul! När husse är borta dansar kattungen på bordet! Woho!


Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Så j-a underbart skrivet. Satt å asgarvade. Stackars Geisha:-)

2010-03-13 @ 18:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0