Familjen som Längtar

I morgon är det dags igen! dags att resa upp till Götet och familjen. Jag har inte varit hemma sedan jul, vilket är två månader sedan. Har jag någonsin varit hemmafrån så länge i sträck? Stackars min lilla mamma! Och pappa, för den delen, fast de är nog ganska vana vid det här laget. Någon gång måste ju barnen växa upp och prova sina vingar.

Men i morgon är det äntligen dags att åka hem till Göteborg. Allt har varit mycket fixerat hemma vid i Alvesta, med jobb för mig, plugg för oss båda och nu Dannes praktik. Och med katt är det inte så lätt att resa: inte i snökaos i varje fall. Både jag och Danne saknar hans underbara morföräldrar, men att först ta sig till Växjö och seddan åka buss två timmar, med katt och kattbur, det är inte det roligaste företaget man kan ta sig för. Just nu längtar jag efter egen bil!

Men det är inte bara jag som längtar, nej, Danne är sugen på revansch i TP, vilket min mamma brukar spöa honom i. Fast inte så hårt, han är grymt duktig för att bara vara ungdom! :-) I helgen hoppas jag att pappa vill vara med också. Men inte ens Danne kan slå den synliga längtan som präglar minstingen i vårt hushåll... se själva!

Resesugen!

Vi tog upp kattburen från källaren för ett par timmar sedan. Gissa vem som genast såg till att lägga sig där? eller, gissa behövs ju inte nu när du sett bilden. Men jag antar att G.G längtar till sin mamma och syster lika mycket som jag längtar efter mina.

Pappa, vad tycker du om färgerna i bilden? Tog med helt manuella inställningar för första gången i kvällsljus och ställde in ISO och slutartid och bländare själv. Var dock tvungen att lägga kameran på golvet för att bilden inte skulle bli suddig, ville inte skrämma katten genom att plocka upp och fiffla med stativet. Dina tidningar är jättebra!!

Jaja, nu ska liten Annie sova, och liten kattunge ska tugga på mattes fötter. Vart tror ni att kattungen somnade igår? Det ska jag berätta... i min garderob! Blev lite chockad när ett katthuvud tack ut därifrån i morse. Hon kan själv öppna den dörren. Duktig katt.... not.

Matteprov i morgon, och sedan blir det Göteborg!
Ses då!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jättebra bild Annie :-)

2010-03-05 @ 17:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0