Första dygnet

Och så ett riktigt inlägg. Nu har vi haft Catchy i ett dygn, lite mer. Just nu står hon och gnäller framför Gandalf. Jag har bildbevis, fast då stirrar båda på mig och kameran. Båda två verkar trygga här. gandalf känner utan tvekan igen sig. Han spatserade bara ut ur buren och gick duktigt på baljan. Catchy däremot var rastlös ett bra tag, utforskade och nosade överallt. Sedan skulle hon leka med katten. Dock ville katten inte leka med henne, vilket resulterade i Hide & Seek. Hon sökte och Gandalf gömde sig och sprang från gömställe till gömställe. Hon hittade snabbt ett favoritställe; mattan under/framför kattträdet. Där kan hon hålla full koll på sin katt. Idag har hon även upptäckt soffan, som precis rymmer henne. Där kan hon gott ligga på rygg och bara mysa. eller ha huvudet över kanten och se vad matte hittar på för trist med den där lysande mojängen.

Det har varit väldigt ovant att ha hund igen. Jag ska villigt erkänna att jag lät Danne gå den sista promenaden igår själv. Vi var uppe till ungefär *censur* och jag var så trött att kroppen värkte. Men jag hade verkligen längtat efter min dator och mitt sims-spel, så jag hade inget emot att lägga mig sent. För ovanligheternas skull krånglade datorn knappt alls. :) Dannes dator var det värre med. Han vill testa att spela WoW, så han satt i nästan 10 timmar och försökte få det att fungera. Efter typ fem ominstallationer av spel och patcher visade det sig att hans dator inte orkar med spelet. Så han var något mindre glad.

I morse sov vi länge, sedan gick jag och Catchy på en lagom kortlång morgonrunda. Natten tillbringade Catchy vid sängens fotende på lakanet vi bytte innan sänggång. Hon verkar ha sovit gott där. Men strax innan vi somnade, just när vi släckt lampan, hörde jag små klor tassa mot golvet, sedan ljudet av någon som åt ur kattmatsskålen. Så jag tassar upp och tar förövaren på bar gärning. Efter det verkar det som om Catchy inte vågat röra kattmaten. Det var nära efter maten idag, förstårs, när hon och Gandalf fick dela på sås och köttbulle. Eftersom att hennes skål kom en aning efter hans var hon påväg till hans innan hon hörde mig säga nej. Men jäklarrr vad lydig hon är! Jag är så stolt!

Nu ligger Catchy på sin matta igen. Katten ligger på sin pelare. Jag och Danne sitter rygg mot rygg, vid varsin dator. Sociala ungdomar. Nej, vi ska strax se en film, hade vi tänkt, och lägga oss tidigt ikväll. Och ni ska få se lite bildbevis på det mesta jag just skrivit. Dock inte på långpromenaden (som jag inte ens nämnde ovan! Ups!), men det beror på att det bara var Catchy & Danne som gickl den. Jag har fortfarande lite ont i benet sedan Arras råkade sparka mig. Dessutom var jag lite lat och sysselsatt med annat.

Sista bilden på Gandalf&Gråtroll denna resa: Gandalf gäspar.


Sista bilden


Och så till Alvestabilderna:

Soffpotatis

Knäkatt

Kisse i kattkorg

Kisse i Kattkorg Utzoomad


Och förresten: Catchy verkar lida oerhört av att vara här. Se själv!

Soffpotatis har slagit rot

Vilken stor, fet mage! :D

Närbild ;)

Danne lagar mat

De två tiggarna

Föremålet för deras begär.

Efter maten gick vi till ICA och tillbaka, och när vi kom hem mötte Gandalf oss i dörren. Catchy blev överlycklig och lade sig nästan på honom i sin iver att få leka med eller pussa på honom. istället för att springa lade sig kattungen ner, halt upptryckt mot väggen, och lät henne stå där och sjunga för honom. gud, vad hon gnällde! De varade i kanske tio minuter, han låg där och stirrade misstänksamt, oh hon ömsom stod, ömsom låg ner och gnällde.

Catchy friar till Gandalf

Catchy har varit jätteduktig. Det här blir första gången hon bor i lägenhet, och hon verkar klara det bra, trots jobbiga trappor och läskiga ljud i trappuppgången. hon skällde en enda gång, på hela dagen :) Det känns bra, dethär! Äh, nu avslutar vi med en bild från resan hit!

Tågresan

Även detta skötte vår älskling galant. Hon blev lite orolig när husse eller matte försvann, annars låg/satt hon mest på golvet och försökte nosa på de som passerade förbi. många log åt henne, hälsade snabbt eller klappade till och med på henne.

Jaja, filmtajm!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hur kommer det sig att Catchy bor hos er nu?

2010-01-04 @ 08:50:21
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0