Avskyr att misslyckas...

Jaha, jaha.
Åhå, jaha.
Nu sitter jag och går igenom bilderna som togs förra helgen. Det blev en hel del, även om de flesta blev väldigt tråkiga eller dåliga. Jag är alldeles för tankspridd för att fotografera. Jag glömmer att ändra tillbaka inställningarna, så när jag tar fram kameran igen blir det ofta väldigt tokig. Och det är svårt att komma ihåg exakt vad man råkade ställa in förra gången, för ibland används kameran varje dag, ibland med en eller två veckors mellanrum. Inte alltid kommer jag ihåg vad jag gjort med den. Men som tur var börjar jag lära mig den nu. :-) Dock kan det vaera för sent när jag redan tagit trettio bilder och sedan kommer på att jag har kameran inställd på låg bländare...

Den här gången råkade jag ha en aning för lång slutartid på, så nästan alla bilder blev lite suddiga. Kort slutartid är att rekomendera om man fotograferar lekande vovvar. Dessutom var det en grådassig dag och sent på eftermiddagen, så ljuset är så kasst att jag fått retuschera alla bilder minst lite för att de ska bli värta att titta på. På nästan alla bilder har pälsdetaljerna försvunnit, något som ofta händer om man fotograferar i motljus, vilket min kamera trodde att jag sysslade med. Då förmörkar den motivet och ljusar upp bakgrunden. Och så ser allting väldigt fult ut. Tur för kameran att det bara är en maskin utan egen hjärna, annars hade jag slagit in den av frustration. Många bilder kunde ha varit fina, om inte detta! Men nu ska jag sluta kritisera mig själv som kass fotograf eller kameran som inte fattar vad jag vill. Det är dags att lägga upp bilderna.

Jag skulle kikat igenom bilderna tidigare, men jag har legat däckad i en förkylning. Vet ni vad? Man uppskattar inte att kunna andas. Man tar det för givet. Men det är väldigt irriterande att inte kunna det. Just nu uppskattar jag att jag fått både luktsinne och förmåga att andas tillbaka!

Mamma var ju här förra helgen, hjälpte oss att få upp tavlor, hyllor, borra osv. Bland annat kunde vi äntligen köpa taklampor till lägenheten :-) Där kom julklappspengarna väl till pass! Tack så fruktansvärt mycket, mamma! Du är sagolikt underbar!
Nackdelen var ju bara den att hon tog med sig Catchy hem igen... så nu är det tomt... ingen finns här att äta upp våra matrester. *Snyft!*





Katt passar på att stjäla husses stol.





Avundsjuk...







Mamma hjälpte oss borra upp hyllorna. :-) Äntligen fint här hemma!



Vår nya vardagsrumslampa, här mysigt dimrad. Orginalpris: okänt. Rea: 129kr



Vår nya sovrumslampa. Orginalpris: 1079 kr. Rea: 199 kr.



Sista promenaden, några minuter innan mamma tog hundarna och gav sig av!









Mamma mular dotter!



Lössläppta tikar i Alvesta



Hej på dig, matte!



Vem sa att matte behövde leka dragkamp? Det fixar vi bra själva :-)







DU KAN INTE TA MIG!





Räv... eller hund, det är frågan.







Snöodjuret Bonita!



Mamma mular (mördar?) sin dotter!



Och så avslutar vi med datakatten. Hon satt i säkert fem minuter och spanade på DI:s reklam. Den rörde sig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0