Titt-ut-tjut

Man blir trött av att jobba. Även om det inte är heltid. Men kyla, snö, busstider och väntan gör det hela ganska jobbigt ändå. Jag har turen att stortrivas på mitt jobb. Det kanske inte är vad jag vill syssla med hela livet, men det är roligt och mycket givande. Min syn på livet, människan och kroppen har verkligen förändrats - bara på några veckor.

Just nu sitter jag vid datorn iförd morgonrock och tofflor. Jag jobbade i morse, i gårkväll, i förrgår morse, i fredags kväll och i torsdags kväll. Nu är det dags för att luta sig tillbaka. Och lyssna på kattungens gnällande.

Vi tror att hon har en hårboll påväg. Hon går och hostar på ett visst sätt, och gnäller. men hon är pigg, glad och kelig, med en blöt och söt nos, så något fel på henne verkar det inte vara. Skönt det. När länen kommer tänker vi ta med henne till farbror Vet och vaccinera henne och få det helt bekräftat att hon är en liten tösabit. Sedan ska hon försäkras. Just nu ligger hon ihopkrupen och sover på storarumsmattan. En liten, pälsig boll. Så len, så söt och så fridfull. Ett litet mirakel.

Hon har hittat ett nytt byte föresten, eller kanske snarare en ny leksak. Hon hoppar och hoppar i sin iver att få tag på den. vad för något, undrar ni? Jo, titthålet i dörren.

Jag sa att hon var söt, inte smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0