Valpsjuka:-)

I gårkväll ringde telefonen och en ynklig röst i andra änden pep, med tårdrypande , darrande röst, en blivande valpägare: Du har inte lagt upp några nya bilder:-(  Ladys blivande ägarinna, tillika min äldsta dotter! Någon har tydligen drabbats av valpsjuka. Och jag tror inte hon är den enda:-) Så för att göra min dotter och alla andra glada, nöjda och lite lättare om hjärtat så kommer här lite nya bilder på dessa underbara, charmiga, totalt hopplöst söta valpar. Partisk? Jag? Kan jag väl aldrig tro:-D
Men förtst kommer en liten förklaring till varför det varit lite bildtorka:-)


Åh, en kamera!



Men du! Vilket roligt snöre du har som dinglar från din kamera!



Går den att äta?



Varför ligger du där på alla fyra?



Snart tillbaka, ska bara se vad de andra har för sig...



Vad då stå still!



På tok för långsam matte:-)



Jag har bevisligen svarta valpar:-)

Och så till det som läkarna anser vara det näst bästa botet mot valpsjuka, lite nya bilder! Vad är då det bästa? Det kommer ni märka när era valpar kommit hem:-D



Träningsläger för blivande knähundar...



Men du får skaffa ett större knä matte. För vi är natutbegåvningar:-)



Men vem som skall ligga överst är ännu inte avgjort. Ariel och Cleo i en envig:-)



Jag väntar tills de tröttat ut sig... Tingelings strategi kanske fungerar.



Okey! Lafayette kastar in handuken. Åtta kvar!



Triton verkar ha tröttnat:-)



Lady har gett upp, eller?



Nemo bryr sig inte. Han har hittat annat att roa sig, aj, med!

http://publishme.se/548422/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body

Nu är det inte så många kvar. På dom!!! Tingeling sätter in stöten.



Lady funderar på om hon skall ge sig in i striden igen:-)



Varför inte!



Så jag åkte ut, får väl låtsas som om jag inte bryr mig!



Som de lekfulla valpar vi är hittar vi snart något annat att leka med. Tex en välstulen benvärmare:-)



Å den kan man ha massa kul med...




Storleken skall visserligen inte ha någon betydelse men... Kanske lite i största laget!



Medan tjejerna provar kläder gör vi killar det vi tycker e kul. Brottas!!!



Baloo verkar ha greppet om Blunder, för tillfället!



Eller så beundrar han Nemos mod. Att ge sig på mattes blommor, när hon sitter strax intill!



Fast det är bäst att ha någon att skylla på om hon skulle se mig:-) Ge mig en tass Lafayette!



Har du sett vad dom gör Baloo, så skulle vi två aldrig göra! När matte ser det:-)



Vilket Ludde instämmer i...



Och om jag skulle göra det... vem kan väl skälla på lilla mig:-)


Cleo blev något svartsjuk på Luddes stund i rampljuset...



Den nya sporten heter flest varv runt kistan, utan att bli yr...



Eller glömma att svänga...






När jag blir stor skall jag bli en boxer! TV-boxer, för mattes lär inte överleva min framfart!



Ja, ja! Jag skall gå där ifrån! But I will be back:-)



En sista "kvällspromenad" innan John Blund:-) För har man rusat runt i hög hastighet så kräver det sin tribut!



Natti natti!



Så nära som möjligt:-)




Är det detta som kallas möbeltassar?



Men våran mat-och-sov-klocka kan ingen rubba... Efter vila kommer mat!




Och matrast:-)








Och efter maten lite tandvård:-)

Det lär säkert komma fler bilder innan natten faller på. Men just nu ligger vi och sover. Matte önskade hon hade en diktafon så hon kunde spela in alla söta ljud vi gör när vi sover. Alla dessa knorrande läten,ljuden när vi drömmer eller vilket hon har fräckheten att påstå, när vi snarkar:-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0