Siri & Lady

Lady ligger på min fot och sjunger så vackert för katten. Dock verkar katten inte alls uppskatta det, tvärtom! Och jag kan inte annat än att i smyg hålla med henne. Jag skulle knappast rekomendera min ylande valp en karriär som sångerska. En aning för falskt..

Så här ser katten ut när lady sjunger för henne:

Geisha

Nu dödar Lady papperspåse, så jag passar på att skriva lite om gårdagen. Sedan tänkte jag att vi skulle gå ut och lägga oss i gräset. (Fast på en filt). Solen skiner även om det råder "växlande molnighet" i Alvesta för tillfället. Men åter till gårdagen, vad hände då? Jo, vi satte oss i bilen och åkte in till Växjö. Där väntade en gammal klasskamrat till mig med hunden Siri, en goldenvalp på 14 veckor.

Till en början var Siri rädd för Lady, som tog tillvara på övertaget genom att vara måttligt kaxig. Stackars Siri sprang iväg med svansen mellan benen och lade sig så långt bort som möjligt. Lady sprang efter. Gång på gång fick vi hänta tillbaka dem till den lilla parken utanför Jeckas (min kompis) hus.

Siri & Lady



Lady försökte förtvivlat få igång den andra hunden att leka... och så började det regna. :-)





Men Siri sprang bara till matte och tyckte inte alls att den där ettriga saken var något att hänga i julgranen.





Siri sökte skydd hos oss, och Lady rusade glatt efter!



Men sedan började det hända någoting... Siri insåg kanske att hon var typ dubbelt så stor somd en där kaxiga råttan.



Eller så berodde det på att Lady försökte kela med Siris matte?





Lady började tröttna på att Siri vek undan.



Hon sökte skydd mot regnet under Jeckas tunika. :-)



Sedan började det spöregna, och även min kamera sökte skydd, under min jacka. Men därefter tog vi vovvarna till den större parken i närheten. Väl där tog vi människor skydd under träden, och Siri började leka med Lady. Dock förvandlades Lady då till den lilal mes hon är, och ville bara gömma sig. Hon tyckte mycket synd om sig själv, när den äldre valpen skällde, skuttade och sprang runt henne. Lad gnällde och skulle gömma sig bakom matte, husse eller Jecka. När inte det fungerade gnydde hon ynkligt och skällde på Siri. Det var två mycket trötta, blöta och ganska smutsiga valpar som skilldes åt i regnet senare. Siri gjorde sitt bästa för att lära Lady att gräva, och Jecka gjorde sitt bästa för att hindra sin hund från att gräva.

Sedan åkte vi upp till Maxi, och Lady däckade i mitt knä på en parkbänk under tak, medan husse v ar inne i butiken. Där efter åkte vi hem och käkade innan vi for ut på nästa äventyr. Vi kollade in hundklubben som Lady ska vara med i. En mysig stuga i skogen med en härlig äng/apellplan. Det blir nog lysande, tror jag. På måndag ska hon anmälas till en valpkurs. Det ska nog bli hund av den här lilla damen också!

Nej, nu ska vi ut i solskenet och lämna katten ifred!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej,vi var den familj som köpte Baloo som numer heter Dexter. han är helt underbar och vi njuter varje sekund med honom! Kan tala om att barnen grät floder av glädjetårar när vi kom hem med honom!!!! Kan se om jag kan skicka nån bild på honom. Var hamnade de andra valparna? /rebecca

2010-08-20 @ 17:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0