Leka toalettrulle

Jag som för det mesta bloggar heter Annie Brickman, och är äldsta dotter till uppfödaren av valparna. Jag har också önksat mig en valp efter Catchy sedan... tja, sedan vi fick Catchy, ungefär. I år blev denna dröm verklighet. I år, igår, blev jag och min sambo Daniel ägare till valpen Lady.

Hon är en knätofs. På promenaderna springer hon runt fötterna så att man snubblar över henne, gnällandes för full hals i hopp om att bli buren. Sätter man sig ner är hon i knäet. I natt sov hon tätt intill, nästan under, vår säng. På morgonen, efter att Danne gick till jobbet, låg hon vid mina fötter i sängen. Vi steg upp 10. hon verkar vara lika morgontrött som jag!

Hon viker inte en tum från oss. Gnäller så fort hon inte får sitta i knäet eller när hon tycker att vi är tråkiga. Hon moppsade mot katten i gårkväll. Morrade! och idag skällde hon ut granntanten. Hon verkar gilla den damen lika lite som jag... det är en tant som är fruktansvärt rasistisk och fördomsfull. Jag blir så ledsen efter att ha stannat till och pratat med henne. Men min lilla rotta till valp verkade dela den åsikten. Tanten fick INTE klappa på henne.

Katten ligger på sin pelare och stirrar på det där kaxiga, kavata pyret som just hade tuppjuck med en toalettrulle. Jag tittar på katten och ler.
- Se inte så irriterad ut, säger jag till henne. - Du gjorde likadant när du var liten.
Hon tittar på mig. Jag kan nästan se vad hon tänker. "Kanske det. Men jag var inte lika högljudd!"
- Nej, svarar jag, och ler. - Men lika bitsk!

Här har vi en bild på fjollan med sin toarulle, precis intill min dator.

Lady & Rulle



Nu verkar det som om hon däckat igen. Det är ansträngande att äta toalettrulle. Om du har provat, så vet du det.

Förresten, letar fortfarande Ladys storebror Nemo efter ett hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0