Utan min bäbis...

Jag har fixat hundvakt.

Mitt hjärta blöder, och jag är helt utom mig. Vi ska lämna bort lady ett par dagar!! Det gör så ont! Min lilla bäbis. men vi är tvugna. Jag ska dra hela historien:

Danne går i skolan till 16 på tisdag och ska därefter jobba hela kvällen eftersom de inventerar sitt lager. Alla som är anställda måste jobba, ingen kan smita undan. Så då skulle jag vara hemma hela dagen... trodde jag. Idag ringde Håkan från IFK Växjö. De hade panik och behövde en trestegshoppare till lag SM på tisdag. De åker på måndag kväll och kommer hem på tisdag natt. Det är i Stockholm. Klüfts är skadade, Camilla Johansson kunde inte pga barnen. Trots att jag inte tränat alls typ i sommar panikringde dem mig.

Det ska bli grymt roligt att tävla i lag-SM igen. Senast jag var med var 2008 i Göteborg. Då tog vi silver. Jag tackade glatt ja, och sedan insåg jag att Lady inte kunde följa med. Och inte kan hon vara ensam hemma så länge.

Som tur är har man underbara vänner. Jag panikringde Jecka, med goldenvalpen Siri, och bad henne ställa upp. Och det gjorde hon! Så Lady ska vara hos henne och Siri måndag kväll- onsdag morgon.  Tusen tack för det!! Men jag saknar henne redan. (Jag hade en galen idé om att köra själv till stockholm och sova i bilen med hudnen om vi inte fick tag i hundvakt, men det slapp jag som tur var!)

Vi har förresten avbokat valkursen. Blev avrådda att gå så tidigt med henne, både ur mental och hälsosynvinkel. Vi var hos veterinären idag och bokade vaccinering och det övertalade mig verkligen. Från många håll har jag hört att det inte är bra att gå med dem då de är mindre än 4 månader. Och jag vill egentligen inte ta några risker. Jag ska se om jag hittar någon som börjar om någon månad eller två. För valpkurs vill jag ju gå med Lady. Tyvärr kommer det inte att finnas lokalt, men jag antar att vi får ta den smällen. Det var så perfekt med en valkurs så nära hemmet. Just nu är jag väldigt besviken, men det var kanske bäst så.

Jaja, nu ska jag gå och vara nyttig. Hjälpa Danne i köket och sedan äta laxen han lagar :-) Mums!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tråkigt att du måste llämna bort valpen men jättekul att du får chansen att göra tre hopp i alla fall i år. Du får köra lite tekninkträning hemma på gräsmattan i helgen. Linnea får bli coach ;)



..och du..glöm inte att hoppa utav bara helvete...



Kram/Pappa

2010-08-27 @ 10:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0