Min svarta Rottis. alias The Queen:-)

Börjar inse att även vi likt asiaterna har olika djurår. I år är det tydligen Rottisens år av valpintresset att dömma. Ingert ont i det eftersom även jag är förälskad i Black and Tan. Men! Jag tänkte slå ett slag för Baloo,Cleo,Tingeling och Nemo, mina svarta charmtroll, genom att lägga upp bilder på deras mor.

En gång i tiden var hon liten svart och knubbig:-)




Sen blev hon smal och "slångrig" det vill säga en kalv utan propotioner:-D



Å ärligt talat. Hon e inte varken söt eller vacker! Bara valp! Men det bästa av allt är att hon är vår!!!



Men en bättre kompis att busa med,kela med eller bara vara med finns inte.
Och en dag var hon vuxen. Den knubbiga valpen som tuggade på allt, den gängliga opropotionerliga unghunden som bara var... Förvandlades likt en fjärillslarv till en vacker hund. Min drottning:-)



Både vacker och söt på samma gång. Lika klassiskt fin som självaste Greta Barbo. Fast bra mycket billigare i drift skulle jag tro och inte lika stora krav på sin omgivning. Kärlek, uppmärksamhet, mat och motion är det enda gage hon kräver:-)



Av båda mina hundar älskar jag dem båda mest:-) Var och en för sin charm, sitt utseende, sin personlighet Min vackra svarta kloka Rottis och min odygdiga Black and Tan:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0