Leklusten växer allt mer...

Klockan 06.03 gick reveljen! Tio valpar som med bestämda röster talade om att det var dax för frukost. Så det var bara för kocken att masa sig upp ur sängen. Sen var det ingen som ville somna om, möjligtvis med undantag för just kocken:-) Så det var att öppna altandörren och släppa ut yrvädrena:-D Fick tagit en heldel foton men ... Leklusten ökar för varje dag och försök ta kort på valpar som inte står still:-) Alternativt valpar som undrar vad i all världen kocken gör på alla fyra. Måste undersökas. Så en del av bilderna är oskarpa på grund av ovan nämna orsaker. Men fullkomligt underbara är dom, mina små.



Tidig jaktinstinkt. Lady har hittat ett byte, en spindel. Duktig vovve:-)



Till sin hjälp har hon en alldeles egen hejarklack.



Fast det är väl si så där med intresset:-)



Lafayette och Cleo har fått syn på nåt bra mycket intressantare.

http://publishme.se/548422/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body

Någon har hittat mammas avlagda märgben!



Eller om det är Tritons trädgårdmästar insats...



Oavsett vilket så var snart leken i full gång...



Förutom lilla Ariel som får en lektion i bra matskick av sin storasyster.



Eller så laddar hon batterierna för att kunna ge sig i kast med sina bröder. Det sista är mest troligt. Ariel e en liten tuff tjej:-)



Här ger hon och Tingeling äppelträdet en omgång:-)



Medan Cleo och Nemo gör sitt bästa för att visa bollen vem som bestämmer:-)
Sedan började vi leka med resten av syskonen.



Dåligt genomför "gömme". Lady hittade mig!



Baloo, Blunder och Ludde leker kull!



Det viktigaste är inte att vinna, utan att delta med liv och lust:-)



Fast jag ligger hellre här, där man kan ha det lugnt och skön och bara lukta på blommorn! Om det inte vore för att vi redan tuggat i oss alla:-)



I brist på blommor duger det gott med märgben:-) Fråga lady!



Eller Nemo som vakar över sitt ben som en hök. Blunder och Baloo hade inte en chans! Den här gången:-)



Men skam den som ger sig:-D



Fast det finns så mycket annat att tugga på.



Som bänken de tvåbenta unghundarna lekte med när de var små. Så länge sedan...




eller en gammal crockettbåge som matte satt fast staketet med...



Men är allt annat upptaget får det väl duga med vanliga hundleksaker.





Yes! Kom igen! Dra då!



Så var det dax för "herre på täppan":-)



Baloo försöker smyga sin upp från sidan, men motas effektivt ner av Ariel.



Systrarna Tan håller ställningen:-)



Men delad glädje är dubbel glädje...



Segraren utsedd! Lady vann:-)



Triton får nöja sig med ett tröstpris. Gissa vad:-)



Nu är det så, en gång för alla. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Jag var här först! Det står Bonita på den här stolen:-) Ni kanske är pestiga när ni tuggar i min svans, hänger i mina öron och mungipor men när ni kommer och pussar på mig så är ni ganska söta. Kanske är det därför jag vaktar er och varnar när någon fara hotar. Kan det vara syskonkärlek:-)






Kommentarer
Postat av: Annie Brickman

Alltid lika underbara inlägg, mamma! :-) Älskar kommentatorkommentarerna!

2010-08-04 @ 15:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0