Lady leker Dusch

Med en valp i huset blir varje liten vardagsdetalj spännande. Kan jag ta de där fyra stegen och hämta min kaffekopp, eller kommer jag snubbla över en valp? Kan jag ta på mig strumpan, eller hänger en valp i andra änden? Får jag sovmorgon, eller kommer en övergiven valp att tugga på min näsa? Eller som nu, idag... kan matte ta en ducsh, eller får hon sällskap då?

Vad tror ni själva? Jodå, matte fick sin dusch. Under tiden hängde valpen i duschdrapperiet. Och när matte försiktigt lossade de små tänderna från det blöta tyget, då blev valpen ännu lyckligare. Matte var där inne! Vart tror ni att den lilla valpen tog vägen? Jo då, rakt in i duschen!

Och när hon ändå var dyngsur tyckte matte att hon kunde bada ordentligt. Så hon sköljde av den stackars förrvirrade valpen med duschslangen. Liten valp blecv blöt. Och ren. Det var inte särskilt kul, tyckte hon. Mest läskigt. Men vad som var kul, var handduken! Den kunde man tugga på! Och det var jätteroligt när matte brottades med henne (torkade henne). Lilla Lady var så söt, ruffsig och fuktig. Och totalt överlycklig! Någon brydde sig om henne!

Här är de bilder som blev skarpa efter brottningsmatchen med handduken. Matte bytte ut handduken mot en kamera, men lika glad för det var Lady. Förutom att matte hela tiden flyttade på sig, så att valp skulle hamna på bild... Och nu sover en slutkörd valp vid mattes fötter.

Torkar alla valpar snabbt? Lady blev torr igen på en kvart. Fast sedan gick vi ut i regnet, hon och jag, och så blev hon blöt igen. Är det henens pälstyp, eller bara för att hon är så liten? :-)

Lady

Lady




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0