Första dagen i Ladys liv

Det har varit en spännande dag för vår lilla Lady. Hon har lekt med Elvis, en åtta månader gammal labradorhane. den första timmen gömde hon sig i våra knäen, gläffste åt honom och tyckte att situationen var allmänt hemsk. Han gjorde allt för att vinna hennes hjärta, han låg på rygg och visade upp hela magen, som för att säga: "Titta på mig, jag ser väl inte så farlig ut?".

Ägaren till labben, Dannes barndomsvän Niklas, var måttligt road av sin vovves entusiasm. Han flirtade med Lady han också, och till en början tyckte Lady bra mycket bättre om honom ähn hans svarta monster till hund. Men tillslut insåg hon att den gänglige unghunden var riktigt rolig. Då var han hennes största idol. Hon hängde honom i hasorna ända tills det var dags för Elvis och Niklas att åka. Då däckade hon.

Det var myckert svårt att ta kort på dem, för ingen av dem stod still mer än ett ögonblick i taget. Men jag gjorde i varje fall ett försök!

Elvis

Frieri

Flirt

Nu ligger Lady vid mina fötter och sover. Det har varit en tuff dag i hennes unga liv! Och i morgon ska vi till ICA och träffa Dannes arbetskamrater... då lär hon bli lite bortskämd! Det finns ingenting hon gillar bättre än att sitta i knäet. Jo, förresten. Att tugga på näsor, hakor och öron medan hon sitter i knäet.

Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Sicken söt kompis! Men lite väl mager. Be Niklas och Nora öka hans foderstatus lite, men gör det på ett snällt sätt. kram mamma

2010-08-22 @ 00:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0