Valplängtan

             Annie vill ha valp

Såg du på Kunskapskanalen klockan åtta idag? Jag gjorde det. Programmet var inte så bra som jag trott, saknade delar som pappa berättat om. Måste ha uppfattat fel om programmets innehåll. Oavsett var det ett ganska tankevärt program om DNA och avel, om utseendefixering och strävan efter perfektion. Det visade hur människan påverkat sin bästa vän - hunden.

Men att se ett program om hundar, där mängder av valpar glimtade förbi, det är inte nyttigt för ett längtande hjärta. Jag vill ha hund, helst igår! På lördag ska catchy betäckas. Och förhoppningsvis (vi håller tummarna!!) så blir det valp för oss i sommar. I värsta fall blir det valp, men inte en Catchyvalp. Men blir det så illa, då kanske vi väntar ännu längre efter en liten, luden livskamrat.

Det är kul hur ljud och bilder kan påverka en. Nyss mindes jag knappt föra valpkullen, nu minns jag allt: dofter, ljud, mjuka pälsar, blöta nosar, kissfläckar, blå ögon och stora hundtuttar omgiven av hungriga små munnar. Det riktigt suger till i magen av hopp och förväntan. Min syster längtar inte, eftersom hon måste hjälpa till med dem, men jag, här nere, längtar så in i norden! fast hade jag haft en marsvinskör att se efter hade jag kanske inte heller varit lika peppad för en kull till ;-) Å andra sidan... jag är rätt tokig och konstig av mig... så jag hade nog uppskattat det!

                                 Valp


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag minns den längtan. Och hur hjärtat slog volter när min pojkvän sa "nån gång i framtiden kan vi skaffa hund", veckan efter tog jag hem Birka ;)

"Nån gång i framtiden" är faktiskt relativt!

2010-04-14 @ 19:30:12
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0