Kattmat

Idag åt hela familjen lyxmat. Danne stekte fläskfilé och potatisgratäng, och vår bäbis fick sin beskärda del av festmåltiden. Jag vet att katter helst inte ska äta fläskkött, men helt ärligt, så tror jag att de stoppar i sig värre saker på egen hand. Läste en artikel idag om torrfoder och hur bra det egentligen är, och min personliga åsikt är att man ska variera djurens mat: både torrfoder och vanliga matrester. Då borde man få en lagomt stabil kost. För enligt andra källor ska ju djur inte äta kakao, choklad, lök osv, för att de inte är gjorda för det. Logiskt, tycker jag. Ofta är logik det bästa man har, så lita på din logiska hjärnhalva. Det brukar ge positiva konsekvenser, i alla fall för mig. Sen är ju jag som jag är ;-)

Oavsett, så fick katten lite mat. Hon fick det som Danne rensade bort från köttet, alltså fettet som jag annars blir så kinkig över. Hon älskar det, särskillt fettet, det äter hon först. problemet är bara attd et är ganska segt...
Jag önskar verkligen att jag haft en videokamera, för det såg för lustigt ut, när hon fick tag om ena biten av fettslamsan, och biten med kött/fett gungade i takt med att hon åt. Det såg ut som en katt med jojo. och inte kunde hon stå still heller, utan hon gick runt, runt vid sin matskål. Här finns lite bildbevis:

Kattmat

Bildbevis

Bildbevis

Bildbevis

Bildbevis

Bildbevis

Bildbevis

Tillslut hittade hon tillbaka till matskålen.

Ser att det ligger en blå bläckpenna där. Hm, undra vems skrivbord hon snott den ifrån? Kattenm är mästare på att stjäla roliga saker från husses eller mattes skrivbord... jaja, det ska ändå städas lite i morgon, skulle ha gjorts idag, men tiden rann bara iväg. Och i morgon är det högskoleprov... önska mig lycka till! :-)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Lycka till Annie :-)



Men var försiktig med fläskköttet ändå. Är det stekt är det nog lungt men inte rått.

2010-04-09 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0