Valp-Besök

[Uppdaterad!]
Idag fick jag ett mejl från mamma, som sammanfattade vad hon berättade i telefon igår. Såhär stod det:

"Hej snutt.
Nu är de små odjuren vaccinerade, chipade och besiktigade. Till skillnad från mina ganla bilar så klarade valparna det utan några anmärkningar. Dom var jätteduktiga hela tiden och gjorde det som valpar brukar göra, kräktes i bilen, klagade över bilåkningen, skällde på veterinärens hund och pep lite när de blev chipade. Sedan bar det av till jobbet för att hälsa på mina gamla, dom har fått vänta länge på besöket men nu är det gjort och mina damer blev överlyckliga. Valparna själv var fullkomligt ovetandes om vilken succe de var, de somnade i den sedvanliga högen efter en stund.
"

Till mig förklarade mamma att hon hade lovat besöka de gamla med valparna innan hon sålde dem. Min mamma håller alltid sina löften, annars ger hon inga. Särskilt hade hon lovat de som hon är kontaktperson åt. Som förklaring får jag säga att mamma arbetar 75% inom äldrevården som vårdsbiträde medan hon studerar (vilket jag beundrar henne för!).
En av de gamla älskar hundar, och det var till henne mamma lovat att kika in just den dagen. Sagt och gjort, så kom hon och valparna till äldreboendets uteplats, och de som ville fick komma ut och hälsa. Tanten mamma lovat hade verkligen väntat och längtat efter dethär, och det säger en del då hennes minne inte är det bästa. Men valparna kom hon ihåg! och hennes min när Bonita fick sitta i hennes knä var verkligen idel lycka. Mamma trodde att tanten skulle börja gråta! Djur betyder så otroligt mycket för äldre, särskillt de som haft djur tidigare i livet. Jag fruktar att hamna på ett hem utan djur! Och så är det ju tyvärr på de allra flesta ställerna.

Så valparna har alltså förgyllt några människors liv redan. Jag hoppas att mamma skickar mig bilderna på det hela så att jag kan lägga ut dem. Men oavsett om det händer, så kommer även de glömskaste tanterna på avdelningen att prata om valparna i flera veckor...

Valparna på Uppdrag

Valptime!

En rymling smet in i köket

Ung och Äldre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0