Nya ägare

Titta! Här har vi Balders nya familj! Är de inte söta?

Balders nya familj


Jag hoppas på en bild på Birkas nya familj i morgon, men den dröjer i så fall några dagar innan den kommer upp. Som sagt är Birka såld, sista valpen i kullen. Jag tror att hussen i familjen kommer att bli den som älskar Birka allra mest i slutänden ;-) Det finns något gammalt ordspråk som lyder att den som är rädd för kärleken är den som har mest kärlek att ge. Och i det här fallet måste det vara: den som tvekar mest på att bli hundägare blir den mest omtänksamme ägaren. Hoppas jag i alla fall, och det gör antagligen Birkas matte med! Och Birka. De tar hem henne i morgon, torsdag. Det känns lite sorgligt eftersom jag och min pojkvän kommer till Växjö den dagen men efter att de hämtat henne, så vi får inte träffa henne igen. Men självklart hoppas jag att vi kan annordna en återträff någon gång, så som Ritzies matte och husse gjorde med Catchys äldre syskon. Och så hoppas jag på i alla fall bristfällig mejlkontakt med alla nya ägare. Bristfällig är bättre än ingen.

Dessutom vet jag att i alla fall en av ägarinnorna (alla valparna står skrivna på kvinnor!) har en blogg man kan kika på, och då hoppas jag att vi får följa lite framsteg hos de små liven. Här kommer det inte hända särskillt mycket när alla väl är borta, antar jag ialla fall, men jag kommer ändå att skriva mycket om Catchy och Bonita, deras upplevelser och framsteg. Hoppas jag. Jag tänker försöka. Och får jag höra om de andra valparna kommer deras historier också upp här :) Men nu ska jag fortsätta att slötitta på TV:n innan svärmor anländer. Hon ska hjälpa sin son att byta en glödlampa  ;-) På återseende!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är Balder och den nya familjen som säger hej.



Jag har fått mig en favorit fotboll, som låter en hel del när jag biter på den. Men dom nya ägarna låter mig fortsätta bita ändå. Så har jag fått en ny kisse katt som kamrat, vi kommer bra överäns. Även om han inte tycker om att leka lika mycket som jag. =))Jag kommer att höra av mig fler gånger, om inte annat kan du läsa om mig på min ägares blogg.



Kram från oss

2009-05-20 @ 19:38:33
URL: http://meller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0