En kort introduktion...

Valp nummer ett fick mycket riktigt namnet Bimbo på 420g.
Hon är kolsvart i pälsen med två vita fläckar på bröstet.
Hon fick sitt namn framförallt på grund av hur bitchig hon var mot minstingen. Givetvis var de tvungen att ha samma tutte. Men Bimbo, då! Man måste dela med sig till de minsta. Sagolikt söt är vår lilla Bimbo, i alla fall. Catchys förstfödda.
 
Bimbo!

Valp nummer två gav vi namnet Bamse, 440g, efter en väldigt het diskussion. Både jag och mamma ansåg att den störste borde bära det namnet men Nea vann tillslut. Så den kolsvarte lille hanhunden fick namnet. Och vi tror att han kommer att leva upp till det

Bamse!

Valp nummer tre var som sagt den som kunde ha råkat illa ut. Han fick namnet efter (halv)jätten Balder. Personligen tycker jag väl inte att det var det bästa, men men. Nea behöver också få rätt ibland. ;-)
Balder vägde sina enorma 660g.

Balder!

Valp nummer 4 var även det en hona, men olik sin äldre syster. Lilla Birka vägde också omkring 400g. Rottistecknad med en vit strimma på bröstet är hon, och duktig på att krypa upp på mammas rygg för att leta efter tuttar...(smart som sina mattar). Jag måste erkänna att jag inte är jätteförtjust i namnet. Men jag älskar valpen!

Birka!

Valp nummer fem fick namnet Bonita, men jag kallar henne för Lillan. Det är ännu inte säkert att hon kommer att överleva. Tack vare Nina har hon fått extra näring och vi hoppas att vi kan hjälpa henne.Även hon är rottistecknad. Om man vill sätta henne i perspektiv till de andra så vägde hon 220g vid födseln. Inga bra odds. Men överlever hon, vilket vi kämpar för, så kommer det att vara tack vare Ninas tips, mammas uppofringar och Linnéas hjälp med att handmata henne. Jag måste erkänna att mitt hjärta klappar lite extra för den minsta damen. Kan hon räddas, så ska vi klara det.

Bonita!

Kommentarer
Postat av: mari lundbladh

Grattis igen familjen djur puckon till de fina valparna. Vi kommer om ca 8 veckor flytta till hemlig adress pga hot från familjen.Vi vill inte ha fler hundar....Vi kommer inte att ge in för på tryckningar...GRATTIS ännu en gång...Pussa Catchy från oss familjen Lundbladh

2009-03-23 @ 07:52:36
Postat av: Dan Brickman

Grattis till godingarna och hoppas den lilla klarar sig. Duktig Catchy :-)



2009-03-23 @ 16:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0